جزئیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی با ۱۱۶ رأی موافق نمایندگان تصویب شد.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را تصویب کردند.

گفتنی است، جزئیات این طرح با ۱۱۶ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه علنی تصویب شد.

براساس ماده واحده این طرح از تاریخ تصویب این قانون، احکام مربوط به ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن در قانون تشکیل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن و تجارت مصوب ۱۳۹۷/۰۴/۰۸ لغو و وزارت بازرگانی تشکیل می شود و وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان سابق وزارت صنایع و معادن و وزارت جهاد کشاورزی بدون تغییر با کلیه وظایف و اختیارات سابق به فعالیت خود ادامه می دهند.

براساس تبصره یک ماده واحده این طرح، از تاریخ تصویب این قانون کلیه وظایف و اختیارات موضوع ماده یک قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ حسب مورد به وزارتخانه های ذیربط منتقل می شود.

براساس تبصره دو وظایف و اختیارات وزارتخانه های یاد شده با توجه به قوانین برنامه ۵ ساله ششم توسعه، اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و مدیریتی خدمات کشوری با عنایت به مأموریت های جدید این وزارتخانه ها، حداکثر ۶ ماه پس از تصویب از سوی هیئت وزیران به تصویب مجلس می رسد.

وزارتخانه های یاد شده تا زمان تصویب و ابلاغ وظایف و اختیارات جدید بر حسب وظایف و اختیارات سابق به فعالیت خود ادامه می دهند.

مطابق با تبصره ۳ هزینه های ناشی از اجرای این قانون از محل صرفه جویی در هزینه های جاری و از بودجه وزارتخانه های یاد شده تأمین می شود.

براساس تبصره ۴ کلیه قوانین عام و خاص مغایر با این قانون از تاریخ تصویب بود ملغی الاثر می شود.