جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بر لزوم بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس برای رفع نیازهای تاکتیکی خود تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مراسم رژه یگان‌ های منتخب ارتش اظهار کرد: دشمن بعثی در ٣١ شهریور سال ۵٩ حمله خود را از زمین و هوا به مرز‌های کشورمان آغاز کرد؛ دشمن بعثی با پشتیبانی استکبار جهانی فکر تصرف هفت روزه ایران را در سر داشت.

او ادامه داد: رئیس رژیم بعث عراقی بعد از سه روز فکر مصاحبه در خوزستان و یک هفته در تهران را در سر داشت اما جداسازی خوزستان را به عنوان هدف عملیاتی در سر داشت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تمام نیرو‌های مسلح ما بلافاصله و پس از آغاز تهاجم سراسری دشمن آماده دفاع از کشور شدند. نیروی هوایی ارتش در اولین پاسخ به تجاوز هوایی عراق، پرواز ١۴٠ فروندی را طراحی و اجرا کرد و در آن یکی از پایگاه‌های دشمن را در خاک عراق نابود کردند.

* اتحاد نیرو‌های مسلح ماشین جنگی دشمن را متوقف کرد

او افزود: ماشین جنگی عراق با اتحاد تمامی نیرو‌های مسلح کشورمان در دو ماه ابتدای تهاجم به کشورمان متوقف شد و دشمن نتوانست موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: دفاع نیرو‌های مسلح کشورمان از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران به دشمنان انقلاب و استکبار فهماندند که پیروز این میدان نخواهند بود.

او ادامه داد: رژیم بعثی عراق پیش بینی نمی‌کرد که نیرو‌های مسلح ما چنین انسجامی داشته باشند. نیروی زمینی محوری هم در مقابل تهاجم رژیم بعث عراق ایستادگی کرد.

نعمتی با اشاره به توطئه استکبار جهانی برای پشتیبانی از عده‌ای جدایی طلب نیز تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش از حدود ١٧ ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی در مناطق مختلف از جمله کردستان در حال نبرد با ضدانقلاب جدایی طلب و مقابله با توطئه‌های آنان بود که همواره در این مبارزه از پشتیبانی نیروی هوایی ارتش برخوردار بودند.

او افزود: دوران ابتدای هشت سال دفاع مقدس یکی از نقاط عطف این دوران است. عملیات شکست حصر آبادان هم یکی از نخستین عملیات های این دوران بود که با دستور امام خمینی(ره) در تاریخ ۱۵ مهرماه سال ۵۹ آغاز و تا تاریخ ۵ مهرماه سال ۶۰ اقدامات بسیاری توسط نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، ژاندارمری و شهربانی انجام شد و آنها توانستند در کمتر از ۳۸ ساعت راهبرد دشمن را با شکست مواجه کنند و شرق رودخانه کارون را از لوث وجود دشمن پاکسازی کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن برشمردن عوامل پیروزی نیروهای مسلح کشورمان در عملیات ثامن الائمه (ع) تصریح کرد: وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح و همچنین نیروهای مردمی عامل پیروزی ما در این عملیات بود. البته ایمان رزمندگان، وحدت نیرو‌های مسلح و پیروی از فرامین امام (ره) از رموز پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس بود. در واقع پس از این عملیات بود که 

او ادامه داد: مأموریت‌های نیرو‌های نظامی همچنان ادامه دارد و با اتمام جنگ، این مأموریت‌ها پایان نیافته است. امروز نیروی زمینی در بیش از هزار کیلومتر از مرز‌های کشور مستقر است و اجازه تجاوز به دشمنان نمی‌دهد. نیروی هوایی و نیروی پدافند نیز آسمان کشور را شبانه‌روز رصد می‌کنند و اجازه تجاوز به حریم هوایی را نمی‌دهند. نیروی دریایی هم از مرز‌های آبی کشور دفاع می‌کند و هم با حضور در آب‌های آزاد از منافع و استقلال کشور حراست می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان بر لزوم بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس برای رفع نیازهای تاکتیکی خود تاکید و گفت: ما با استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس متناسب با مأموریت‌های پیش رو نیاز‌های تاکتیکی و تجهیزاتی خود را شناسایی و اقدام به رفع آنها می‌کند.