جانشین فرمانده سپاه گفت: انقلاب آنچنان بر شرایط مسلط شده که آمریکا به ناتوانی خود در برابر انقلاب ایران اعتراف می کند.

به گزارش مرور نیوز، سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران در اجلاسیه ویژه نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس گفت: امام راحل با قیام خود ارزش های بسیاری را که مورد تاکید آخرین پیامبر، آخرین دین و آخرین کتاب خداست و قرن های طولانی بواسطه حکومت حاکمان ظالم و بی دین بر کشور، بویژه در چند قرن اخیر به فراموشی سپرده شده بود، زنده کردند. این ارزش ها به حدی فراموش شده بود، که حتی بسیاری گمان کردند، ایشان از دین جدیدی سخن می گویند.

وی با بیان اینکه امام برای اولین بار در اراک و در دوران طلبگی بر منبر رفتند، افزود: ایشان از اولین کلام تا زمان مرگ یک کلمه بیشتر یا کمتر از آنچه اسلام خواسته نگفتند و هرچه گفتند بر مبنای اسلام بود.

فدوی با تاکید بر اینکه هر چه داریم از برکت وجود امام حاصل شده است، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص جایگاه والای امام راحل اظهار کرد: امام و شهدا در جایگاهی قرار دارند که خداوند به برکت آنان به ما عنایت می کند و وقتی کسی در چنین مرتبه ای قرار می گیرد، اگر تمام مردم استان، کشور و دنیا در یک مجلس جمع شوند، نمی توانند ذره ای به عظمت و بزرگی او اضافه کنند چرا که او در قله قرار دارد، همانطور که در مورد شهید این نکته صدق می کند چرا که خداوند شهید را در مرتبه اعلا علیین قرار داده و ذهن ما نمی تواند به مرتبه آنها خطور کند.

وی با بیان اینکه تک تک رزمندگان به عشق امام در جبهه های نبرد حضور یافتند و برای ادای تلکیف اقدام کردند، گفت: وقتی انسان ها برای ادای تکلیف الهی اقدام می کنند، خداوند روش عمل به تکلیف را به آنها می آموزد و ما در تاریخ 40 ساله انقلاب این مهم را تجربه کردیم. خداوند در قبال عمل مردم ایران به تکلیف شان عزت و شرف و اقتدار را به این انقلاب ارزانی کرد.

فدوی افزود: 40 سال است که به برکت انقلاب و امام که بنیانگذار انقلاب است، آمریکا از کوچکترین ابهتی در ذهن و کلام و دل مردم ایران برخوردار نیست و وقتی قرار است اقدامی علیه آمریکا و همپیمانانش صورت بگیرد، کوچکترین رزمنده انقلاب به مقتدرانه ترین وجه اینکار را انجام می دهد و ما بارها این مهم را شاهد بوده ایم و یکی از مصادیق این امر تسخیر لانه جاسوسی است که توسط دلدادگان امام به انجام رسید.

وی با اشاره به جمله تاریخی امام راحل که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" افزود: از آنزمان تاکنون 40 سال گذشته و آمریکا نتوانسته هیچ غلطی بکند و انقلاب آنچنان بر شرایط مسلط شده که آمریکا به ناتوانی خود در برابر انقلاب ایران اعتراف می کند، چنانکه آخرین وزیر دفاع اوباما به عنوان وزیر دفاع یک ابرقدرت استکباری در پایگاه ظفره امارات که در اختیار آمریکایی ها بود گفت "ما و هم‌پیمانان‌ منطقه ای و فرامنطقه ای مان بدنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم که در برابر ایران بازدارنده باشد".

فدوی گفت: این اعتراف نشان می دهد که ادای تکلیف دلدادگان انقلاب اسلامی باعث شده است که خداوند نیز به وعده خود عمل کرده و این جایگاه مهم برای انقلاب به عنوان مهری قطعی در دل دشمنان این کشور رقم خورده است. از طرفی وقتی آمریکا، اروپا و حاکمان خبیث منطقه چند سال تلاش کردند حکومت سوریه را ساقط کنند و نتوانستند، اوباما اعتراف کرد که او و همپیمانانش می خواستند بشار اسد را ساقط کنند ولی نتوانستند چون ایران نخواست، این قدرت ایران حاصل عمل به تکلیف و اطاعت از خداوند است.

وی اظهار کرد: نتیجه عمل به تکلیف به قدری اهمیت دارد که خداوند آنرا رقم می زند، بندگان خدا باید تکلیف خود را انجام دهند و نتیجه را به خداوند واگذار کنند. روزی رسیدن به انسان در نتیجه انجام تکلیف الهی محقق می شود و تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی این مهم را به ما نشان می دهد.

فدوی تصریح کرد: در این 40 سال وقتی به تکالیف عمل کردیم در بن بست نماندیم و اگر امروز مشکلی داریم به این معناست که برای عمل به تکلیف پای کار نرفته ایم، اگر نه خداوند در سخت ترین شرایط، وقتی به تکلیف عمل کردیم بهترین نتیجه را برای ما عاید کرد.

وی اظهار کرد: دشمنان انقلاب از 24 بهمن 57 شلیک ها را به سمت این انقلاب و ملت آغاز کرده و از هر راهی که می توانستند سعی کردند به ما ضربه وارد کنند، آنها ابتدا از ایادی دست پنجم خود استفاده کردند و به دنبال عدم موفقیت آنها ایادی دیگرشان را به جنگ انقلاب فرستادند اما، آمریکا فهمید این نسیم ها نمی تواند این انقلاب را بلرزاند، پس ابعاد دشمنی را بالا برد و دشمنان بسیاری را با ما روبرو کرد که منافقان از جمله آنها بودند و در نهایت نیز یک دیوانه را جلو انداخت که هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کرد و 54 کشور کتبا اعلام کردند که با او همراه بوده اند.  

فدوی با بیان اینکه پشتیبانان صدام در جنگ هشت ساله 100 میلیارد دلار به او کمک کردند ولی آمریکا در سال 65 به اطمینان صد درصد رسید که حتما ایران در این جنگ غالب خواهد بود پس مستقیما از راه دریا در جنگ علیه ایران حضور پیدا کرد و شناورهای خود را در اوایل سال 66 به 86 فروند رساند، گفت: هرچند در 1.5 سال آخر جنگ در دریا بلایی را سر آمریکا آوردیم که رسما در قالب لایحه ای که  260 صفحه اصلی و 10 هزار صفحه پیوست دارد از از نیروی دریایی سپاه به دادگاه لاهه شکایت کرد.

وی با مقاسیه توان ایران و آمریکا از نظر پارامترهای جنگی و غیرجنگی گفت: در هیچیک از این پارامترها با آمریکا برابر نیستیم و آنها توان بسیاری در هر یک از این پارامترها نسبت به ما دارند اما نتوانستند در مقابل این انقلاب کاری از پیش ببرند.

فدوی با بیان اینکه در طول تاریخ غیر از زمان حضرت محمد(ص) و ائمه معصومین(ع) که با خبیث ترین دشمنان روبرو بودند، در هیچ مقطعی چنین اتحادی که از سوی خبیثان عالم همچون اتحاد یکه در مقابل ایران شکل گرفت، در قبال یک ملت و یک کشور شکل نگرفته است، افزود: اما باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز هم که چنین اتحادی برقرار است و خودشان اتحاد برای دشمنی با ایران را فریاد می زنند باز هم کاری از دستشان بر نمی آید و تنها دلیل این ناتوانی اینست که خداوند نتیجه را رقم می زند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید به تکالیفی که خدا مشخص کرده عمل کنیم و اگر عمل کنیم خدا به وعده خود عمل می کند و نتایج اینگونه رقم می خورد، افزود: ملت ایران در 40 سال اخیر همواره در صحنه حضور داشته و همه فشارها را تحمل کرده اند و نتایج حاصل شده همواره خلاف چیزی بوده که دشمنان این ملت خواسته اند.  

فدوی با بیان اینکه هر روز ملت های مختلف به برکت این انقلاب بیدار می شوند و بر شمار شیعیان افزوده می شود گفت: در همه امور باید طبق همین اصول نورانی قرآن و سیره پیامبر عمل کنیم چراکه اگر در همه امورات طبق این اصل عمل کنیم بهترین نتایج رقم می خورد. انتخاب در دست انسانهاست و جزو عجایب است که بسیاری این اصل را انتخاب نمی کنند.

وی با اشاره به ابعین حسینی گفت: هر ساله بر شمار زائران این راهپیمایی عظیم افزوده می شود و کسانی هم که توفیق حضور در آنرا پیدا نمی کنند، دل هایشان در این مراسم حاضر می شود و این نشانگر گستره علاقه و عشق مردم در نقاط مختلف جهان به سیدالشهداست و در روایات نیز آمده است که زمانی می رسد که هیچکس در عالم نیست که امام حسین(ع) را دوست نداشته باشد.

فدوی 200 هزار شهید را پشتوانه بسیار بزرگی برای انقلاب دانست که با سر نهادن بر فرمان امام جان خود را از دست دادند و گفت: توجه  خداوند به شهدا برای کسانی که خانواده شهدا را یاری و پشتیبانی می کنند، بشارت و برای کسانی که آنان را خشمگین می کنند، هشدار بزرگی است.