وزیر راه و شهرسازی گفت: از بخش خصوصی برای تامین اتوبوس‌ها در ایام اربعین استفاده شده است. ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زوار پیش‌بینی شده است.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص حمل و نقل زائران اربعین حسینی اظهار کرد: امسال تعداد قطارهایی که به کرمانشاه می‌روند، افزایش یافته است. علاوه بر این قطارهای فوق العاده کمک می‌کند تا عزیزانی که می‌خواهند از مرز مهران به سمت عراق بروند، از راه آهن استفاده کنند.

اسلامی ادامه داد: همچنین قطارهایی اختصاص داده شده است که به صورت متناوب بین خرمشهر و شلمچه حرکت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در مورد حمل و نقل هوایی در ایام اربعین نیز اظهار داشت: برای ساماندهی حمل و نقل هوایی در ایام اربعین پروازهای فوق‌العاده اختصاص داده شده است و هر شرکتی که تقاضای پرواز فوق العاده کرده، موافقت شده است و هیچ مخالفتی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل جاده‌ای نیز همکاران ما تلاش کردند که راه‌های مواصلاتی ایمن سازی شوند، به خصوص جاده ایلام به مهران که باند دوم آن احداث شده و چهار خطه شده است و به جز ۱۰ کیلومتر آن، کل راه ایمن سازی شده تا مردم بتوانند روان‌تر رفت و آمد کنند.

اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این پارکینگ‌هایی در مرز شلمچه، مهران چذابه پیش‌بینی شده است. این امکان را ایجاد می‌کند کسانی که با خودروی شخصی به مرزها می‌روند، بتوانند از پارکینگ‌ها استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از بخش خصوصی برای تامین اتوبوس‌ها در ایام اربعین استفاده شده است. ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زوار پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: اتوبوس‌هایی که در نمایشگاه‌ها برای فروش گذاشته شده‌اند حتما باید برای اربعین بیرون بیاید و اجازه نمی‌دهیم اتوبوسی در نمایشگاه‌ها باشد. پس از اربعین می‌توانند برای فروش اتوبوس اقدام کنند. اگر مردم  به دستورات ستاد اربعین توجه کنند، انشالله همکاری و هماهنگی‌های پیش‌بینی شده انجام خواهد شد.