فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در طول هفته نیروی انتظامی بالغ بر ۴۵۰ کارشناس پلیس با حضور در سطح مدارس استان هشدارهای پلیسی را برای دانش آموزان تشریح می کنند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، سردارحسین رحیمی در جمع مدیرکل و جمعی از مسئولان ارشد آموزش و پرورش استان گفت:هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا بتوانیم زحمات و خدمات یک ساله پلیس را برای مردم شریف استان تشریح کنیم.

وی از همکاری مجموعه آموزش و پرورش استان با نیروی انتظامی قدردانی کرد و گفت: مشارکت آموزش و پرورش با مجموعه پلیس در نهادینه کردن فرهنگ و نظم ترافیکی و اجتماعی در بین دانش آموزان تأثیر زیادی در رعایت مقررات و کاهش نابهنجاری های اجتماعی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه همه ما مدیون زحمات،تلاش ها و دلسوزی های معلمان هستیم،افزود: ما با توجه به اعتقاد و باوری که به توان معلمان برای جامعه پذیری، درونی کردن مقررات و هنجارپذیری دانش آموزان داریم، تلاش کرده ایم تعاملات خود را با این قشر فرهیخته گسترش دهیم.

سردار رحیمی کارکنان نیروی انتظامی را معلمان اخلاق اجتماعی خواند و بیان داشت: رعایت انضباط ظاهری،توجه به گفتمان توأم با ادب و احترام را همواره مورد تأکید در ارتباط با مردم برای پلیس خواند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به رویکرد مردم مداری و جامعه محوری پلیس اشاره کرد و گفت:این رویکرد پلیس نقش بسیار مهمی در همسویی مردم با نیروی انتظامی دارد و در ارتقاء نظم عمومی و امنیت اجتماعی بسیار تأثیرگذار بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود،توجه به انضباط اجتماعی را یکی از موضوعات مهم خواند و گفت:طرح های همیاران پلیس،پلیس یاران جوان،اقدام بسیار ارزشمند در جهت درونی کردن انضباط اجتماعی در کودکان است.

سردار رحیمی در پایان به حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس اشاره کرد و خاطر نشان کرد:در طول هفته نیروی انتظامی بالغ بر ۴۵۰ کارشناس پلیس،با حضور در سطح مدارس استان،هشدارهای پلیسی را برای دانش آموزان تشریح می کنند.

در ادامه این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: با نگاه مردمی نیروی انتظامی به موضوع امنیت و ایجاد نظم در جامعه،امروز شرایط خوبی را در تمام نقاط استان تجربه می کنیم که از بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی پیشگیری کرده است.

علیرضا نخعی ارتباط این نهاد را با مجموعه نیروی انتظامی ارتباطی تنگاتنگ و همراه با اخوت و همدلی خواند و گفت: حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس استان و ارائه هشدارها و تذکرات مرتبط، نقش بسیار مهم در آگاهی بخشی به دانش آموزان در راستای جلوگیری از بروز رفتارهای نابهنجار داشته است.

وی تصریح کرد: از زمان بازگشایی مدارس، و حضور دانش آموزان در کلاس های درس، ما شاهد هستیم که مأموران دلسوز نیروی انتظامی در ایجاد نظم برای تردد دانش آموزان همکاری و مشارکت دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به برگزاری جشنواره «دوستت دارم پلیس»  اشاره کرد و گفت: این جشنواره به منظور قدردانی از زحمات شبانه روزی مأموران نیروی انتظامی، با اهداء گل به آنان توسط دانش آموزان در آینده نزدیک برگزار می شود و در آن دانش آموزان با خدمات نیروی انتظامی آشنا می شوند.

نخعی طرح فرهنگ یاران جوان و همیاران پلیس را اقدامی اثربخش خواند که به منظور نهادینه شدن نظم اجتماعی و ترافیکی در بین دانش آموزان، توسط پلیس اجرا می شود و برگسترش این تعاملات تاکید کرد.