دبیرجشنواره کودک منطقه مرکزی تهران با اشاره به برگزاری جشن روز کودک همزمان با روز جهانی کودک در فرهنگسرای شفق گفت: این جشن روز سه شنبه، 6 مهرماه از ساعت نه تا دوازده برگزار شده و برنامه های متنوعی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، حمید بهبودی با بیان اینکه نمایشگاهی از آثار برگزیده کودکان در فضای باز فرهنگسرا تشکیل می شود گفت: اجرای نمایش های موزیکال، اجرای تئاتر، برگزاری مسابقه و شعرخوانی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای روز کودک است.

او با اشاره به اینکه از 50 نفر از کودکانی که آثار آن ها برگزیده شده در این روز تقدیر می شود، تصریح کرد: با همت اداره بازیافت منطقه 6 به نفرات برگزیده هدایای ارزشمندی که از وسایل بازیافتی تهیه شده اند اهدا می شود تا کودکان با فرهنگ بازیافت آشنا شوند.

بهبودی ادامه داد: فرهنگسازی در میان کودکان اصلی است که شهرداری به آن توجه ویژه دارد و می تواند بسیار کمک کننده باشد. کودکان با فراگیری این مفهوم که زباله ارزشمند است نقش تاثیری گذاری در کاهش میزان زباله های تولیدی و بازگشت زباله به عرصه مصرفی خواهند داشت.

دبیرجشنواره کودک منطقه مرکزی تهران گفت: در این جشنواره کودکانی که به کانون پرورش فکری کودکان و کلیه فرهنگسراها و سرای محلات قلب تهران آثاری فرستاده بودند، شرکت داده شده اند.

مدیر اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 اضافه کرد: طی این جشنواره سعی شد تا روی استعدادهای کودکان در زمینه های مختلفی همچون قصه گویی، شعرسرایی، کاردستی، معرق و منبت، هنرهای دستی، موسیقی، نقاشی و تئاتر سرمایه گذاری شود.