به مناسبت هفته دیابت خانه سلامت محله نظامی گنجوی اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در تره بار توانیر جهت شهروندان محله نظامی گنجوی نمود دراین ایستگاه قند خون و فشار خون افراد اندازه گیری شد و افراد دیابتی شناسایی شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل روابط عمومی منطقه 6  صفری ، مسئول سلامت  سرای محله نظامی  اظهارداشت: واحد سلامت سرای محله نظامی گنجوی  همزمان با روز جهانی دیابت میزبان شهروندان محله نظامی گنجوی در تره بار توانیر  بود.

وی اظهار داشت : با توجه به شیوع روز افزون بیماری دیابت به عنوان یکی از بیماری  های غیرواگیر دار و به خصوص دیابت نوع دو که به بیماری خاموش هم شهرت دارد یکی از  دلایل عمده مرگ و میر و مشکلات قلبی و عروقی در سالهای اخیر است و در این راستا  دلایلی همچون تغییر سبک زندگی ، مصرف غذاهای فست فود و پرکالری ، عدم تحرک بدنی ،  استرس های روزمره از مهم ترین دلایل بروز این بیماری است.

صفری تصریح کرد : با توجه به هفته ملی دیابت و با هدف آموزش و پیشگیری از بیماری ، ایستگاه های غربالگری در  میادین میوه و تره بار توانیر  در هفته دیابت  آماده خدمت گذاری به شهروندان  است.

صفری  با اشاره به انجام چکاب و برگزاری کلاسهای آموزشی برای اعضای کانونهای دیابت درمحله  نظامی ، گفت: با توجه به اینکه در حدود 50 درصد از  مبتلایان به دیابت از بیماری خود آگاه نیستند، تصمیم گرفتیم انجام طرح غربالگری دیابت را علاوه بر سرای محله ، در  بازار میوه و تره بار توانیر نیز  انجام دهیم.

وی همچنین افزود: هدف از برگزاری این ایستگاهها و  اهمیت تشکیل کانون دیابت  در سطح ناحیه این است  تا از این طریق بتوانیم به ارتقای سطح آگاهیهای سلامت شهروندان کمک کنیم.