معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 از تبیین شیوه های تربیت شهروند الکترونیک و استفاده صحیح از فضای مجازی خبر داد و گفت: به همت شهرداری منطقه 6 و بر اساس دستورالعمل معاونت مرکز کارگروهی بر این اساس تشکیل شده تا شهروندان شیوه های استفاده از دنیای الکترونیک در کارهای روزمره خود را به شیوه ای اصولی تر فرا بگیرند.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، مهرشاد الله ویردی اضافه کرد: در این کارگروه شیوه های آشنایی شهروندان با شبکه های مجازی، فرصت ها و تهدیدهای موجود در شبکه های موبایلی و چگونگی استفاده شهروندان از این شبکه ها برای انجام امور شهری بررسی و پروتکلی برای تربیت شهروند الکترومیک تبیین می شود. 

او با اشاره به اینکه شهروند الکترونیک کسی است که از حداقل دانش لازم درباره مفاهیم پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات برخوردار باشد، اضافه کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی و اهمیت زمان برای افراد لزوم بستر سازی برای افزایش خدمات الکترونیک به شهروندان امری اجتناب ناپذیر است. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 توضیح داد: در زندگی امروزی، به دلیل تعدد وظایف شهروندان، هر فرد نیاز ها و وظایف گوناگونی دارد و برای رفع بسیاری از نیاز های خود، مجبور به استفاده از شیوه های آسان و کم هزینه تر است. یکی از روشهای جایگزین انجام فعالیت های روزمره شهروندی، مانند پرداخت قبوض، پرداخت عوارض، انجام امور بانکی، مراجعه به ادارات، دریافت مجوزات، خرید و فروش بهره گیری از شبکه های الکترونیکی است.

الله ویردی تاکید کرد: به همان اندازه که مفهوم شهروند الکترونیک گسترش یابد آلودگی های صوتی و ترافیکی و الودگی هوای موجود در شهر کاهش یافته و آرامش بیشتری در زندگی شهروندان جاری می شود.