رئیس اداره مدیریت پسماندمنطقه 6 از فعالیت و عملکرد آموزشی کلبه های بازیافت مستقر در مدارس منتخب منطقه 6 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز ،" مهدی کاوه" رئیس اداره مدیریت پسماند خاطر نشان کرد: مشارکت دانش آموزان مبنی بر اجرای طرح تفکیک پسماند در مدارس منتخب منطقه6 مورد استقبال اولیاء و مربیان واقع شده است. 

وی همچنین افزود: آموزشگران این اداره روزهای زوج از ساعت 9 الی 11  صبح در این کلبه ها مستقر خواهند بود. همچنین این اداره اقدامات لازم برای استفاده از اقلام آموزشی ، تشویقی اعم از کتاب با محوریت بازیافت، لوازم التحریر و... برای دانش آموزان در قبال تحویل پسماندهای مصرفی روزانه خود به کلبه های بازیافت فراهم نموده است.

کاوه خاطرنشان کرد: در حال حاضر این کلبه ها در شش مدرسه منتخب از جمله مدرسه شهیدان سخنور، اتحاد نو، شهید بهشتی، شهیدان پندی، مصطفی خمینی،اسد آبادی مستقر شده اند که با توجه  به استقبال بی نظیر مدارس تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه 6  با تاکید بر نهادینه کردن آموزشهای تفکیک پسماند و حفظ پاکیزگی محیط زیست گفت: آموزش تفکیک پسماند وجداسازی آنها در راستای حفظ محیط زیست به منظور جلب مشارکت دانش آموزان و ارتقا سطح آگاهی آنان اجرایی می‌شود.

به گفته وی با آموزش تفکیک پسماند از مبدأ می توان از هدررفتن بخش عمده ای از منابع و ثروت های ملی جلوگیری کرد و حجم زباله های شهری را با جداسازی به میزان قابل توجهی کاهش داد.