معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می شود خیران و مسئولان استان در قالب طرح مفتاح الجنه بیش از 9 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کنند.

به گزارش مرور نیوز، امیر شبان شبستری دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای انجام کارهای خیرخواهانه و کمک به نیازمندان است که امیدواریم با همکاری مردم نوعدوست استان شاهد مشارکت هر بیشتر خیران در این برنامه ها باشیم تا در این ماه مبارک به رفع بخشی از نیاز محرومان کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اصلی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان که با هدف کمک به رفع بخشی از مشکلات نیازمندان انجام می شود اجرای طرح مفتاح الجنه و بازدید از مددجویان با حضور مدیران و مسئولان استان است.

شبان شبستری با اشاره به اینکه خیران و مسئولان استان در ماه رمضان سال گذشته از سه هزار خانوار نیازمند بازدید کردند، اظهار کرد: پیش بینی می شود خیران و مسئولان استان در قالب طرح مفتاح الجنه بیش از 9 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان کمک کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه اطعام نیازمندان یکی از ظرفیت های ماه مبارک رمضان و برنامه های اصلی این نهاد است، گفت: پیش بینی شده است خیران در ماه رمضان بیش از 49 میلیارد ریال در قالب غذای گرم و جیره خشک به نیازمندان کمک کنند.

وی از پیش بینی حامی یابی برای سه هزار و 941 فرزند محسنین و یک هزار و 359 یتیم طرح اکرام در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: از مردم و خیران استان می خواهیم در این ماه مبارک چتر حمایتی خود را بر فرزندان خانواده های نیازمند بگسترانند. طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند.

شبان شبستری با بیان اینکه طرح همیان مولا به ‌منظور زنده نگه‌داشتن سیره امامان به‌خصوص مقتدای شیعیان امام علی(ع) در ماه مبارک رمضان اجرا می‌ شود، اظهار کرد: امسال بیش از 25 هزار کیسه همیان مولا برای جمع آوری کمک های مردمی به نیازمندان استان در بین خیران، اصناف و عموم مردم توزیع شده است و پیش بینی می شود خیران دو میلیارد و 400 میلیون ریال در قالب این طرح به نیازمندان کمک کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه جمع آوری زکات فطره یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است، گفت: مبالغ زکات فطره پس از جمع آوری در میان مددجویان و نیازمندان واقعی استان توزیع خواهد شد.