مرسدس بنز از فناوری پیشرفته‌ای در زمینه چراغ‌های جلوی خودرو رونمایی کرد که قرار است در خودرو‌های آینده این کمپانی به کار گرفته شود.

کمپانی پیشتاز مرسدس بنز به‌تازگی یک فناوری با نام روشنایی دیجیتال معرفی کرده است که خودروی مجهز به آن قادر خواهد بود علائمی مانند خط‌کشی عابر پیاده، ایست و راهنماهای مسیر را روی جاده منعکس کند. این فناوری که پیش‌ از این در خودروی تحقیقاتی F015 به کار گرفته شده بود؛ در واقع سیستمی پیشرفته است که در آن بیش از یک میلیون قطعه آینه در مقیاس میکرو برای هر چراغ استفاده شده است. نور دیجیتال یا Digital Light به تعریف دیگر، فناوری پیشرفته‌ای است که نور را با کیفیت بسیار بالا منعکس می‌کند.

با استفاده از دوربین و سنسورهای رادار و همچنین به‌کارگیری الگوریتم توسعه‌یافته توسط کمپانی Mercedes Benz ، چراغ‌های جدید این توانایی را خواهند داشت تا دیگر اشخاص و وسایل موجود در جاده را شناسایی کنند و میزان نور منعکس‌شده در محیط را تنظیم نمایند. فناوری جدید پرتوافکنی و نرم‌افزار کنترلی آن، این امکان را برای Digital Light فراهم می‌کنند تا سایر استفاده‌‌کنندگان راه را تشخیص دهد و به‌طور پیوسته به منظور جلوگیری از کاهش دید آنان، شدت تابش نور از چراغ‌های خودرو را تنظیم کند.

مرسدس بنز

گونتر فیشر، سرپرست سیستم‌های اجرایی خودرو و توسعه نمای خارجی و بدنه، در این باره می‌گوید:

کمپانی مرسدس بنز تنها به دنبال شکستن رکورد در زمینه شدت روشنایی نیست، بلکه رسیدن به نقطه بهینه در شعاع دید و همچنین بیشینه کردن روشنایی بدون آن‌که باعث کاهش دید برای دیگران شود، هدف این کمپانی است... امکاناتی از این دست که به‌منظور هموارتر کردن شرایط رانندگی و ارتباط میان رانندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌شدت ایمنی را به هنگام رانندگی در شب افزایش می‌دهد.

با ساخت و تولید چراغ‌های چند پرتویی که در حال حاضر در برخی از خودروهای کمپانی مرسدس بنز قابل سفارش است، نسل جدید چراغ‌های مجهز به فناوری Digital Light از چهار نقطه مختلف نوری بهره خواهند برد که هرکدام به‌تنهایی از ۱۰۲۴ لامپ LED فعال برخوردار است. در مجموع در هر خودرو ۸۱۹۲ لامپ LED به کار گرفته می‌شود.

کمپانی مرسدس بنز ادعا می‌کند فناوری جدید این کمپانی در زمینه روشنایی خودرو به نسبت فناوری نور لیزری که در خودروهای مدرنی چون آئودی و بی‌ام‌و مورد استفاده قرار می‌گیرد، امتیازات بیشتری در اختیار راننده و دیگر استفاده‌کنندگان راه قرار می‌دهد. بنا بر اظهارات فیشر؛ عامل اساسی و مهم، فناوری به کار گرفته‌شده در چراغ‌ها نیست، بلکه هوش دیجیتالی است که در پشت آن هدایت را بر عهده دارد.

طی فرایندی که در آن خودروی تحقیقاتی F015 فناوری Digital Light را به نمایش گذاشت، چراغ‌ها می‌توانند علائم را با رزولوشن بسیار بالا روی سطح جاده منعکس کنند. اگر سنسورهای موجود در خودرو، عابران پیاده را در حاشیه جاده شناسایی کنند؛ چراغ‌های خودرو این قابلیت را دارند تا خط‌کشی عابر پیاده را روی جاده منعکس و با این کار شرایط عبور عابران از جاده را فراهم کنند.

بر اساس برنامه‌های کمپانی مرسدس بنز، علائم دیگری چون، ایست، مسیرهای راهنما، خطر یخ‌زدگی و راهنماهای فاصله از موارد مورد انتظار برای نسخه‌های تولیدی چراغ‌های مجهز به فناوری نور دیجیتال هستند.