معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ذوب آهن علاوه بر اینکه یک ارزش نوستالژیک برای فولاد کشور است سمبل تولید مدرن فولاد در مقیاس زیاد نیز می باشد.

به گزارش مرور نیوز، حجت اله میرزایی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان و گفتگو با کارشناسان شرکت در جریان آخرین دستاوردهای شرکت قرار گرفت و گفت: ذوب آهن علاوه بر اینکه یک ارزش نوستالژیک برای فولاد کشور است سمبل تولید مدرن فولاد در مقیاس زیاد نیز می باشد . وی تولید فولاد در کشور را مرهون وجود ذوب آهن دانست و افزود : تقریبا از هفت استان در  نیروی انسانی ذوب آهن وجود دارند و این شرکت تمامی سی و یک استان کشور را از محصولات خود منتفع می کند .

وی به محصولات تولیدی ساختمانی ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت : صنعت ساختمان با وجود این مجتمع فولادی در کشور متحول شد و این شرکت برای توسعه زیر ساخت های کشور تلاش زیادی نموده است . وی به ۵۴ درصد سهام ذوب آهن که در مالکیت تامین اجتماعی قرار دارد اشاره کرد و گفت : وجود این سهامداران که بیمه پرداز و مستمری بگیر هستند بسیار برای ما مهم است و به همین منظور در این وزارتخانه حل مشکلات ذوب آهن در اولویت است . وی تصریح کرد : افزایش سرمایه ،تامین پایدار سنگ آهن و حل مساله تامین زغال سنگ از مواردی بود که در وزارتخانه پی گیری می شود.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به تامین پایدار سنگ آهن برای ذوب آهن اصفهان به منظور راه اندازی کوره شماره یک اشاره کرد و گفت : منابع سنگ آهن مرکزی که یکی از تامین کنندگان سنگ آهن ذوب آهن اصفهان است رو به اتمام است که با پیگیری وزارتخانه قرار بر این شد تا پهنای جدیدی به ذوب آهن اختصاص دهند و یا با واگذاری معادن چاه گز به سنگ آهن مرکزی ، این مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن تامین گردد.