شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان،فولاد سنگان، فولاد امبرکبیر کاشان، فولادسنگ مبارکه و فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید و به منظور تحقق این مهم، به رکوردهای درخور توجهی دست یافتند.

به گزارش مرور نیوز، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه اصفهان از دو دستاورد مهم در سال جهش تولید خبر داد: رکورد تولید ماهانه تختال و تولید فولاد با سیکل گاززدایی تحت خلأ شکسته شد.

غلامـــرضا سلیمی، مدیر ناحیــۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، با اعلام این خبر گفت: غیورمردان ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در آبان‌ماه با تولید بیش از 625 هزار تن تختال و کمترین میزان ضایعات، برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت فولاد مبارکه افزودند.

تولیـــد تختـــال در این ناحیـــه در مهرماه نیز از 617 هزار تن فراتر رفته بود و به این ترتیب رکورد تولید در ماه‌های سی‌روزه در دو ماه متوالی جابه‌جا گردید. این در حالی است که بیشترین میزان تولید در ماه‌های سی‌روزه نیمۀ دوم سال مربوط به آذرماه سال 96 و به میزان 581 هزار تن بوده است که 7.6 درصد رشد داشته است. این موفقیت در ادامۀ موفقیت ماه‌های قبل و ثبت رکورد 639 هزار تن تختال در شهریورماه (طی 31 روز) حاصل شده است.

مدیر ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم تأکید کرد: افزایش چشمگیر تولید که ورای ظرفیت اسمی این ناحیه است به‌حق یک جهش در تولید محسوب می‌شود که با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع بیماری کووید 19 به دست آمده و از  ارزش زیادی برخوردار است. همچنین در آبان‌ماه رکورد تولید فولاد با سیکل گاززدایی تحت خلأ در واحد RH با تولید 78 هزار و 800 تن تختال شکسته شد که با توجه به اهمیت محصولات تولیدی در این واحد که عموما در صنایع نفت و گاز و خودروسازی استفاده می‌شود، بسیار درخور توجه است.

غلامرضا سلیمی در پایان افزایش تولید در ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را حاصل همت و تلاش بی‌نظیر نیروهای متخصص و سخت‌کوش ناحیه و مدیریت صحیح منابع و فرایندها دانست و بر نقش همۀ واحدهای پشتیبانی‌کننده در این دستاورد تأکید کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان:

شرکت فولاد هرمزگان در آبان ماه رکوردهای جدیدی در تولید روزانه و ماهانۀ تولید تختال و تعداد ذوب‌های تخلیه‌شده و ریخته‌گری‌شده ثبت کرد

سید اصغر مدنی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با روابط عمومی این شرکت گفت: دست‌یابی فولادمردان فولاد هرمزگان به رکورد تولید آن هم به فاصلۀ کمتر از دو ماه از رکورد قبلی، نشان از عزم راسخ آنان در ثبت موفقیتی دیگر در این شرکت هم‌زمان با سال جهش تولید است. وی در ادامه گفت: شرکت فولاد هرمزگان توانست در آبان‌ماه با تولید 138 هزار  و 226 تن تختال، پس از گذشت تنها دو ماه از ثبت رکورد قبلی به میزان 137 هزار  و  391 تن در شهریورماه ۹۹، رکورد جدیدی ثبت کند.

 مدنی با اشاره به اینکه رکورد تولید ماهانۀ تختال فولاد هرمزگان در آبان ماه تنها رکورد این شرکت نبود گفت: در آبان ماه 8 رکورد جدید شامل رکوردهای تولید ماهانه و روزانۀ تولید تختال، تعداد ذوب تخلیه‌شده، تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده و دو رکورد تعداد ذوب تخلیه‌شده در کوره‌های شماره 1 و 2 در فولاد هرمزگان به ثبت رسید که ثبت هم‌زمان این رکوردها برای فولاد هرمزگان غرورآفرین است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: رکورد تولید روزانه تختال به میزان 6هزار  و  311 تن در تاریخ 27/۰۸/۹۹ در حالی به دست آمد که رکورد قبلی به میزان 6هزار  و 24 تن در تاریخ 31/۰۶/98 به دست آمده بود. همچنین رکورد روزانۀ تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده به میزان ۵۱ ذوب در تاریخ 28/۰۸/۹۹ به دست آمد و رکورد قبلی به تعداد ۵۰ ذوب در تاریخ 31/۰۶/۹۸ را پشت سر گذاشت.

مدنی در ادامه گفت: رکورد تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده ماهانه نیز به میزان یک‌هزار و 170 ذوب حاصل شده است که رکورد قبلی آن به تعداد یک‌هزار  و  158 ذوب در فروردین‌ماه ۹۷ به دست آمده بود.

وی تصریح کرد: این رکوردها در حالی ثبت شده که نام فولاد هرمزگان در فهرست تحریم‌های ظالمانۀ آمریکا قرار گرفته و با همه‌گیری ویروس کرونا در موج سوم خود، محدودیت‌ها در سطح شرکت همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تداوم و جهش تولید در فولاد هرمزگان هم‌زمان با تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا نشان از آمادگی کامل فولاد هرمزگان در شرایط بحرانی و تعهد به صنایع داخلی در تأمین نیاز آن‌ها دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان یکی از دلایل عمده و مهمی را که سبب ثبت این رکورد شد، متوسط زمان قوس الکتریکی به ازای هر ذوب در کوره‌ها دانست که با اجرای پروژۀ بهبود، این زمان به میزان قابل‌توجهی نسبت‌به هدف تعیین‌شده کاهش داشته است.

وی همچنین آماده‌به‌کاری و تزریق مداوم گرافیت، یکنواختی آنالیز شیمیایی آهن اسفنجی و افزایش متالیزاسیون و کربن اضافی آن، رعایت استانداردهای مواد مصرفی ازجمله آهک و دولومیت، بازنگری و اجرای دستورالعمل‌های کاری و بهره‌برداری را دلایل مهم دیگر تحقق این رکورد دانست.

مدنی میزان تولید اسلب از ابتدای سال تاکنون را 957 هزار  و  794 تن عنوان و ابراز امیدواری کرد نمودار تولید همچون سال‌های گذشته امسال نیز صعودی باشد و رکورد تولید سالیانه محقق گردد.

مدیرعامل فولاد سنگان:

با رشد 143 درصدی تولید گندله در هشت‌ماهه سال جاری، رکورد تولید ماهانۀ گندله در فولاد سنگان شکسته شد

علی امرایی ضمن تبریک فرارسیدن هفتۀ بسیج گفت: با همت و تلاش وافر کارکنان جبهۀ اقتصادی و حمایت‌های کلیۀ ارکان شرکت فولاد سنگان در سال جهش تولید، 400 هزار  و 687 تن گندله در آبان ماه سال جاری تولید و رکورد تولید ماهانۀ گندله در این شرکت شکسته شد.

وی گفت : تولید گندلۀ این شرکت در هشت‌ماهۀ اول سال 2 میلیون و 52 هزار  و 266 تن بوده که در مقابل یک‌میلیون و 650 هزار تن برنامه، رشد 124درصدی داشته است. شایان ذکر است با احتساب تولید هشت‌ماهۀ سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد 143 درصدی تولید گندله هستیم.

به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان ، تولید این شرکت از ابتدای راه‌اندازی تاکنون حدود 8 میلیون و 500 هزار تن گندله بوده است. موفقیت‌های پی‌درپی تولید و کسب رکوردها، به‌دنبال تأکیدات مدیرعامل و ایجاد انگیزه در بین کارکنان با جاری‌سازی مشوق‌ها و همت سخت‌کوشان این شرکت در تمامی بخش‌های بهره‌برداری ، بازرگانی،مالی، منابع انسانی و ... بوده و تأثیرپذیری این واحد عظیم تولیدکنندۀ مواد اولیۀ صنعت فولاد ایران را از حیث محدودیت‌های کرونا بسیار کاهش داده است.

ثبت رکورد ماهانه تولید محصول در واحد احیا مستقیم فولاد سفیددشت

در هشتمین ماه از سال جهش تولید و در آستانۀ ششمین سالگرد تأسیس شرکت فولاد سفیددشت، با تولید 75 هزار  و 173 تن آهن اسفنجی، رکورد جدیدی در تولید ماهانۀ این محصول در واحد احیا مستقیم این شرکت به ثبت رسید.

مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت ضمن ابراز خرسندی از دست‌یابی به این موفقیت افزود: با تولید این میزان محصول در آبان‌ماه، علاوه بر ثبت رکورد تولید ماهانه، هدف‌گذاری تولید هشت‌ماهه نیز به‌طور کامل محقق شد.

ایمان سلیمانی، ضمن تقدیر ویژه از تلاش کارکنان واحد آهن‌سازی، دست‌یابی به این موفقیت‌ها را مرهون حمایت‌های مدیران و سهام‌داران و تلاش و همت تمامی واحدها به‌خصوص واحد بازرگانی برای تأمین به‌موقع مواد اولیه و قطعات یدکی دانست.

سلیمانی در پایان با اشاره به تولید 545 هزار  و 273 تن محصول تا پایان آبان‌ماه از رشد 12.2 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال تولید ۸۰۰ هزار تن تحقق یابد.

ثبت رکورد جدید در واحد آهک‌سازی شرکت فولاد سنگ

با تولید ماهانۀ 21 هزار  و  318 تن آهک کلسینۀ باکیفیت در کوره‌های تک‌شافت چیساکی، رکورد جدیدی در آبان‌ماه سال جاری به ثبت رسید.

مدیریت عامل شرکت از کارکنان به‌خصوص کارکنان واحد آهک‌سازی شرکت بابت کسب این رکورد صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

رکورد تولیدماهانه در خط اسیدشویی شرکت فولاد امیر کبیر کاشان بهبود یافت

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در مسیر تعالی روزافزون خود، در سالی که مزین به نام جهش تولید است، موفقیت‌های مجموعه بهره‌برداری را تکرار کرده و شاهد بهبودی دیگر و رکورد جدیدی در تولیدبوده است.