رئیس هیات‌عامل ایمیدرو با بیان اینکه در ماه‌های اخیر ارزش بازارگردانی شرکت‌های حوزه صنایع معدنی از جمله گل‌گهر (کگل)، فولاد مبارکه (فولاد)، چادرملو (کچاد)، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات (ومعادن)، فولاد خوزستان (فخوز) و صنایع مس (فملی) به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: این شرکت‌ها علاوه بر بازارگردانی، با افزایش سرمایه اقدام بزرگی در جهت توسعه این بخش کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ، خداداد غریب‌پور درباره وضعیت تولید طی هفت ماه ابتدای سال گفت: طی این مدت به‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و با رعایت ضوابط مربوطه، با رشد و همچنین جهش تولید برخی محصولات مواجه بودیم. غریب‌پور درباره نقش معدن و صنایع معدنی در بورس، گفت: در ماه‌های اخیر ارزش بازارگردانی شرکت‌های این حوزه از جمله گل‌گهر، صنایع مس، مبارکه، چادرملو و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، فولاد خوزستان و … به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: این شرکت‌ها علاوه بر بازارگردانی، با افزایش سرمایه اقدام بزرگی در جهت توسعه این بخش کرده‌اند.

رئیس هیئت‌عامل‌ ایمیدرو با تاکید بر اینکه در زنجیره معدن و صنایع معدنی خبرها امیدوارکننده است، گفت: ارزش طرح‌های توسعه شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، معادل ۴.۵ میلیار یورو (به‌صورت‌ ارزی)، و ۴۰هزار میلیارد تومان (به‌صورت‌ ریالی)، است. غریب‌پور با اعلام اینکه معدن و صنایع معدنی ۲۴ درصد بورس را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: آینده این شرکت‌ها از وضعیت کنونی بهتر خواهد بود و بازار رو به رشدی دارند. #شرکت_معدنی_و_صنعتی_گل_گهر