جلال آقابابا مدیر اجرایی پروژه­ های شرکت به تشریح پروژه ­های در دست اجرا و تکمیل شده ذوب آهن اصفهان پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، جلال آقابابا مدیر اجرایی پروژه­ های شرکت به تشریح پروژه ­های در دست اجرا و تکمیل شده ذوب آهن اصفهان پرداخت.

وی با اشاره به پروژه احداث کوره‌های پاتیلی شماره 1 و 3 ، گفت: این پروژه توسط شرکت مهندسی فولادتکنیک به صورت EPC در جریان باست و مشکلات ارتباط با پیمانکار دست دوم خارجی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا تا حد زیادی برطرف گردیده و شرکت فولادتکنیک متعهد گردیده پروژه را در زمان مقرر به پایان برساند.

آقابابا به تشریح پروژه تزریق پودر زغال (PCI) نیز پرداخت و افزود: نصب و راه اندازی این پروژه به اتمام رسیده و در حال حاضر بهره‌بردار با بهره‌گیری از مشاور خارجی در حال رساندن میزان تزریق کوره بلند شماره 3 به 150 کیلوگرم به ازای هر تن چدن است و پیش بینی می شود که این مهم ظرف یک ماه آینده محقق گردد.

مدیر اجرایی پروژه­ های شرکت در خصوص انتقال و تصفیه پساب شهرهای اطراف، گفت: این مجموعه پروژه‌ها بر اساس برنامه زمان بندی مقرر در حال انجام است و برنامه زمان بندی پروژه تصفیه پساب به صورت BOT توسط پیمانکار پروژه بازنگری شده و شتاب گرفته است.

وی با بیان این که در پروژه احداث کارگاه اکسیژن به ظرفیت 25000 نرمال متر مکعب در ساعت؛ کمپرسورها ساخته شده و در حال بازرسی است و بقیه پروژه نیز بر اساس برنامه زمان بندی در حال انجام است، به پروژه انبار ذوب‌آهن در منطقه ویژه بندر عباس اشاره کرد و گفت: در این پروژه، عملیات اجرایی بارانداز و اتصال خط ریلی داخلی به خط سراسری به اتمام رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکاران برق‌رسانی و نصب تجهیزات علائمی می‌باشد، همچنین اسناد مناقصه انبار در دست تهیه است ضمن این که در پروژه مخازن آب اضطراری کارخانه نیز مخزن اول به ظرفیت 37 هزار متر مکعب اجرا شده و در مدار بهره‌برداری است و مخزن دوم نیز بر اساس برنامه در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

آقابابا از اتمام بخش مهندسی پروژه اره و دریل نورد 650 خبر داد و گفت: این تجهیز در حال ساخت است ضمن این که عملیات اجرایی آماده‌سازی نصب تجهیزات نیز شروع شده است.

مدیر اجرایی پروژه های شرکت با بیان این که در پروژه راه‌اندازی ماشین‌آلات CNC ریل، CNC اول در کارگاه تراش غلتک مهندسی نورد در حال راه اندازی است و نصب کنترلرهای CNC دوم نیز پس از CNC اول اغاز خواهد شد، در خصوص سایر پروژه ها، گفت: برای باتری کک سازی شماره 2، اسناد مناقصه تهیه شده و جهت برگزاری مناقصه در حال پیگیری تامین اعتبار آن هستیم و در پروژه احداث واحد ریخته‌گری تختال عریض نیز مطالعات فنی و اقتصادی انجام شده و پس از اخذ تاییدیه‌های لازم و تأمین اعتبار، اقدام خواهد شد.