مدیر یک شرکت دانش بنیان در اصفهان گفت: فولاد مبارکه در سالهای اخیر با حمایت حداکثری از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی و ساخت تجهیزات و مواد اولیه در کشور اقدام کرده است.

به گزارش مرور نیوز، رسول میدان جو با اشاره به حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی محصولات تولیدی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان همواره با هدف رفع نیازهای فناورانه صنعت فولاد کشور کوشیده اند.

وی افزود: این شرکت ها با توجه به ساختار، چارت سازمانی و تشکیلاتی انعطاف پذیرند و در راستای رفع مسائل صنعت فولاد و بومی سازی تجهیزات وارداتی اقدام می کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی تحقیقاتی رافع اصفهان با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در سالهای اخیر با حمایت حداکثری از شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی و ساخت تجهیزات و مواد اولیه در کشور اقدام کرده است، گفت: پروژه های متعدد فناورانه با همکاری واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه به ثمر رسیده است که می توان به اجرای پروژه کاهش الودگی صوتی در نورد دو قفسه ای شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد.

پروژه کاهش آلودگی صوتی در نورد دو قفسه ای 

وی افزود: در پروژه کاهش آلودگی صوتی در نورد دو قفسه ای شرکت فولاد مبارکه سعی شده تا با توجه به مطالعات انجام شده و تهیه نقشه صوتی کارگاه مولدهای تراز بالای صدای کارگاه شناسایی و جهت کنترل تراز بالای صدای کارگاه خدمات مربوطه انجام گیرد که شامل حذف مولدهای صدا در کارگاه و تعویض نازلهای جاروب امولشن با سیستم ایر نایف شد.

وی به دیگر پروژه فناوری توسط این شرکت دانش بنیان با فولاد مبارکه پرداخت و گفت: طراحی و اجرای پروژه اصلاح مبدلهای حرارتی در تانک امولشن کارگاه نورد دو قفسه ای مجتمع فولاد مبارکه و افزایش دمای تانک امولشن وراندمان تولید در کارگاه انجام گرفت.

پوشش نانو بر روی تختال در نورد گرم

میدان جو ارایه و اجرای طرح تحقیقاتی استفاده از پوشش نانو بر روی تختال درنورد گرم و کاهش 70 درصدی تشکیل بوسته در نورد گرم فولاد مبارکه را از دیگر دستاوردهای همکاری دو شرکت اعلام کرد و افزود: فعالیت و تولید ورق کورتس مورد استفاده درلاینرهای نورد دوقفسه ای درحال تکمیل است که این پروسه با تولیدانبوه می تواند به ساخت خطوط تولید و رآکتورها و خط تولید مواد شیمیایی منجر شود.