عضو هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان گفت: تلاش ما این است که با صادرات ریل توسعه راه ابریشم ریلی در منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی یزدخواستی عضو هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از دستاوردهای شرکت در شانزدهمین نمایشگاه ایران کانمین گفت: تاسیس ذوب آهن اصفهان بر پایه زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی بود و لذا مدیریت معادن را بر عهده داشت . اما به علت سیاست گذاری های نادرست معادن واگذار شدند و امروز ذوب آهن در تامین پایدار مواد اولیه برای تولید با سه کوره بلند با چالش هایی مواجه است.

وی افزود: با تدبیر مدیریت عالی شرکت و طرح هایی که در جلسات هیأت مدیره پیگیری می شوند چشم انداز خوبی را شاهد هستیم که خرید معدن زغال سوادکوه یک نمونه از آن است.

عضو هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان که نظارت بر شرکت های تابعه کارخانه را نیز عهده دار است، خاطر نشان کرد: به منظور بررسی چالش ها و فرصت های شرکت ها، جلسات ماهانه برگزار می شود که بازخورد خوبی داشته است. برای هر یک از  این شرکت ها رسالت خاصی تعریف شده و تلاش داریم به نحوی برنامه ریزی شود که به صورت تخصصی بر فعالیت ها متمرکز باشند تا برونداد موثرتری را شاهد باشیم.

یزدخواستی بیان کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره پروژه های کارخانه تا حد امکان به شرکت های تابعه واگذار می شود تا بتوانند در کنار این طرح ها در صنایع مختلف مانند شرکت مهندسی و پویش ساخت حضور فعال داشته باشند.

وی در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و افزود: با برنامه ریزی های مدیریت عالی شرکت و تلاش شبانه روزی کارکنان در بخش های مختلف تولید ریل در ایران به اسم ذوب آهن اصفهان ثبت شد. در زمینه تولید تیرورق، میلگرد و ... صنایع دیگر فعال هستند اما ریل ذوب آهن در غرب آسیا بی همتاست.

یزدخواستی که ریاست کمیته طرح های ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان را نیز عهده دار است،گفت: ایده های بسیار خوبی از سوی کارکنان بخش های مختلف دریافت نمودیم که در کمیته مربوطه در دست بررسی هستند و کلیه همکاران می توانند از طریق سرپرستان، مدیران، معاونین و همچنین دبیرخانه این کمیته نسبت به حضور در این پویش علمی اقدام نمایند.

یزدخواستی گفت: ذوب آهن اصفهان درچند سال گذشته با برنامه ریزی مناسب موفق شد از زیان انباشت خارج و امسال سود خوبی را داشته باشد.

این مقام مسئول در شرکت ذوب آهن اصفهان، گفت: برنامه ریزی ما در تولید ریلی ملی افزایش صادرات این محصول به کشورهای همسایه است و هم اکنون با مسئولان راه آهن چند کشور همسایه برای صادرات ریلی در حال مذاکره هستیم و تلاش ما این است که با صادرات ریل توسعه راه ابریشم ریلی در منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.