معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید 700 هزار تن تختال در اولین ماه سال جاری گفت: با تولید بیش از 700 هزار تن تختال در فروردین ماه، هدف‌گذاری انجام شده محقق گردید. به علاوه ثبت رکورد 144 ذوب در یک روز زمینه را برای افزایش تولید در فولاد مبارکه فراهم می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، عباس اکبری محمدی درباره رکورد تولید 700 هزار تن تختال در فروردین ماه 1400 اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش از سال جاری، تولید 700 هزار تن تختال درفروردین ماه هدف‌گذاری شد که خوشبختانه با تولید بیش از این مقدار در اولین ماه سال، این هدف محقق شد.

وی افزود: ثبت این رکورد راه را برای تولید بیش از ظرفیت اسمی البته به شرط تامین پایدار نهاده های تولید اعم از مواد اولیه و انرژی فراهم می‌کند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به رکورد قبلی  ۶۶۲ هزار تن تختال در اسفندماه سال گذشته گفت: این رکورد با همت و تلاش بی وقفه  همه کارگران و مدیران  در فروردین ماه به بیش از 700 هزار تن ارتقا یافت. این در حالی است که میزان تولید در فروردین ماه سال گذشته، 636 هزار تن بوده است. این افزایش تولید در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، زمینه تامین بهتر مواد اولیه صنایع پایین دستی و صادرات بیشتر را فراهم می کند.

اکبری محمدی خاطرنشان کرد: این اعداد، اعداد بسیار بزرگی است؛ رکوردهای پیشین در حد چند هزار تن بوده در حالی که رکوردهای محقق شده در دو ماه اخیر واقعا جهش بزرگی در تولید فولاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید ورق فولاد مبارکه در بیشترین حد ممکن قرار دارد، اظهار کرد: بر این اساس بخش عمده‌ای از مازاد تختال تولیدی به صورت خام صادر می‌شود. این در حالی است که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد نورد گرم 2، این ظرفیت مازاد نیز به ورق تبدیل شده و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و تامین کامل نیاز داخلی، بخشی از نیازهای ارزی کشور را نیز در قالب صادرات تامین کند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: علاوه بر رکورد 700 هزار تن دو رکورد روزانه دیگر اعم از رکورد ثبت 141 ذوب در 6 فروردین و 144 ذوب در روز مورخ 31 فروردین نیز محقق شده است. ثبت رکورد 144 ذوب در یک روز زمینه را برای تولید بیشتر تختال در این شرکت فراهم می‌کند.

اکبری محمدی گفت: این رکوردهای تاریخی با همت و تلاش پرسنل و حمایت مدیریت ارشد سازمان شکل گرفته و امیدوارم با انگیزه ای که در پرسنل و مدیران شرکت برای ارتقاء تولید وجود دارد  شاهد رکوردهای پیاپی دیگر باشیم.