دفتر توسعه روابط تجاری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مجارستان راه اندازی شد.

به گزارش مرور نیوز، با اعلام رسمی افتتاح دفتر توسعه روابط تجاری خانه صمت ایران در بوداپست، این دفتر به عنوان نماینده بخش خصوصی و در هماهنگی با سازمان‌های دولتی ذیربط در مجارستان و ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

مراسم افتتاحیه دفتر توسعه روابط تجاری خانه صمت ایران در مجارستان، روز پنجشنبه، سوم شهریور ماه، در شهر بوداپست، پایتخت مجارستان، با حضور آقای حمیدرضا نافذ عارفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، آرمان خالقی، عضو هیئت مدیره و قائم مقام دبیرکل خانه صمت ایران و آقای علی ملایی، مشاور اقتصادی خانه صمت ایران برگزار شد. 

در این مراسم تعدادی از فعالان اقتصادی مجاری به نمایندگی از سازمان‌ها و‌ شرکت‌های مهم از جمله نماینده وزارت امور خارجه از طرف سازمان توسعه تجارت و صادرات این وزارتخانه، نماینده اتاق بازرگانی مجارستان، نماینده اتاق بازرگانی بوداپست، نماینده سابق مجلس، معاون سابق وزارت نیروی انسانی، نماینده شهردار و مدیران و صاحبان شرکت‌های تجاری و صنعتی نظیر شرکت اتوبوس سازی ایکاروس حضور به هم رساندند.

در این جلسه سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن توضیح روابط اقتصادی میان ایران و مجارستان، بر زمینه‌های مشترک همکاری و نقش بخش خصوصی در توسعه این روابط تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که سفارت ایران کلیه حمایت‌های لازم را در اختیار بخش خصوصی ایرانی و مجاری در جهت توسعه روابط قرار خواهند داد.

در ادامه آرمان خالقی، به عنوان نماینده خانه صمت ایران، به معرفی خانه صمت ایران و نقش مهم آن در سطح کشور و استانی برای حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی پرداخت و گفت: زمینه‌های مختلف توسعه روابط تجاری بین ایران و مجارستان صنعت گردشگری، کشاورزی، دامپروری و تولید محصولات غذایی، داروسازی و صنایع شیمیایی، صنایع کوچک و صنعت اتومبیل، شرکت‌های دانش بنیان و انفورماتیک و در نهایت در صنعت ساختمان و محصولات ساختمانی است. 

وی همچنین تاکید کرد که مجارستان به عنوان دروازه ورود به بازارهای کشورهای حوزه اروپای مرکزی و شرقی برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی مهم است.

مهندس سید محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صمت نیز به‌صورت ویدیو کنفرانس در افتتاحیه حضور پیدا کرد و  در خصوص ضرورت توسعه روابط تجاری بین تجار ایرانی با سایر کشورها و تاثیر این روابط بر صنایع غذایی صحبت کرد.

در پایان این نشست هم تبادل نظر و نشست فکری بین مسئولان خانه صمت ایران و فعالان اقتصادی مجاری و ایرانی با موفقیت انجام شد.

گفتنی است مدیریت این دفتر و مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های آن برعهده آقای دکتر شاهرخ میرزاحسینی، بنیانگذار و رئیس هلدینگ اویسینا در مجارستان، است. 

وظیفه دفتر توسعه روابط تجاری ایران، تسهیل صادرات محصولات و خدمات ایرانی به مجارستان و دیگر کشورهای حوزه شینگن، به ویژه کشورهای اروپای مرکزی و شرقی از طریق مجارستان است.