شرکت سنگ آهن مرکزی برای حمایت از نخبگان و ارتقای نیروی انسانی ظرف یک ماه آینده خانه نخبگان را در شهر بافق افتتاح می کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۱ که روز گذشته با حضور حیدر مفتاح زاده،رییس بنیاد نخبگان استان یزد و جمعی از مسوولان شهرستان در سالن همایش های آهنشهر برگزار شد ضمن اعلام این خبر گفت: مسئله رتبه های برتر و اصطلاح نخبگی موضوعی حساس است که اگر از آن غافل شویم دچار بحران های جدی خواهیم شد. 

وی افزود: به طور حتم ارتقای نیروی انسانی و پرداختن به مسائل نخبگان یک امر مقطعی نیست و نیاز به نگاه ویژه و ایجاد ساختاری هدفمند دارد. در همین راستا شرکت سنگ آهن مرکزی این آمادگی را دارد که با همکاری بنیاد نخبگان استان یزد خانه نخبگان را در شهرستان بافق راه اندازی کند. 

حمیدیان با بیان اینکه محل ایجاد خانه نخبگان مشخص شده و به زودی ظرف یک ماه آینده این محل افتتاح می شود گفت: خانه نخبگان محلی برای پایش دائمی وضعیت نخبگان منطقه و شناسایی آسیب ها و مشکلات پیش روی آن ها خواهد بود. 

وی بازنگری در مدل های پایش و ارزیابی در حوزه نخبگان را مهم خواند و اظهار کرد: سیاست ما این است که جذابیت های بیشتر و موثرتری برای جذب نیروهای نخبه منطقه ایجاد کنیم و رشته هایی که رقابت در آن سخت تر است را هم در فهرست نیروهای برتر بیاوریم. 

حمیدیان به موضوع حمایت شرکت سنگ آهن در بورسیه کردن نخبگان هم اشاره ای کرد و گفت: این آمادگی را داریم که نیروهای نخبه را بورسیه کنیم و در شرکت سنگ آهن از توانایی آن ها بهره ببریم. 

حمیدیان اضافه کرد: استان یزد یکی از موفق ترین استان ها در کسب رتبه های برتر علمی است و باید از ظرفیت های آن استفاده کرد. 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایجاد دبیرخانه دائمی نخبگان را از مهمترین راهکارها برای برگشت نخبگان به مناطق خود عنوان کرد و افزود: فرایند نخبگی و پیشرفت یک فرایند تدریجی است و اگر مسوولان هر منطقه این فرایند تدریجی را مهم بدانند، پایش کنند و برای آن برنامه ریزی داشته باشند به طور حتم نخبگان برای ساختن آینده کشور به مناطق خود بر می گردند. 

وی در ادامه با اشاره به نیروهای برتر در حوزه فرهنگی و ورزشی بافق گفت: خوشبختانه در حوزه فرهنگی و ورزشی شهرستان کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست. ما نیاز داریم با بهره گیری از رسانه و پرداختن به مسائل نیروهای کلیدی و توجه دادن جامعه به افراد برتر، زمینه رشد آن ها را فراهم کنیم.