در اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و درشامگاه روز سه شنبه به همت پایگاه نبی اکرم(ص) و روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی، نشست بصیرتی با عنوان جهاد تبیین برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، در اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و درشامگاه روز سه شنبه به همت پایگاه نبی اکرم(ص) و روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی، نشست بصیرتی با عنوان جهاد تبیین برگزار شد.

در این جلسه که در سالن همایش های آهنشهر برگزار شد دکتر محمد حسن قدیری، سفیر سابق ایران در کشورهای استرالیا و مکزیک به عنوان سخنران مدعوگفت: در جریان اتفاقات اخیر به دنبال صورت بندی نظری باشیم و مراحل این صورت بندی را تحلیل پژوهانه، توصیف چیستی، چرایی و ارزیابی و جمع بندی و تحلیل فراگیر و جهت نتیجه گیری، پیشنهاد و تجویز راه حل را لازم دانست.

دکتر قدیری  افزود در مسئله عینی با عدالت مثبت یا بی عدالتی مواجهیم که اگر موفق باشیم اعتماد و رضایت اجتماعی داریم و اگر بی عدالتی باشد با فقر ،دزدی،اختلاس و عدم اعتماد مواجهیم .

وی تصریح کرد برای نمونه در اتفاقات اخیر، خوزستان آرام سپری شد که دلیل آن ملموس بودن عدالت در زمان آقای رئیسی برای مردم بود (پروژه آبرسانی. متروپل و حضور مسئولین. راه آهن و اشتغال زایی در پتروشیمی ) و راه عبور از این اتفاقات عینیت بخشی به عدالت در جامعه است.

استاد دانشگاه تاکید کرد در روایت ذهنی رسانه ها نتوانستند واقعیت میدان را روایت کنند و بیان داشت: ۱_ ۴۳سال سیاهی و بن بست، ۲_موفقیت ۴۳ ساله و ۳_ در طول انقلاب برآیند مثبت داشتیم اما اشکالاتی داریم و آینده قابل ساختن و راه حل است.

سفیر ایران در کشورهای استرالیا و مکزیک  برخی از پیشرفتهای غیر قابل انکار کشور را بیان داشت و از جمله این موارد، اینکه ایران جزو ۸ مولفه قدرت در جهان می باشد برشمرد و گفت ما اکنون جزو ۱۰ کشور اول جهان هستیم و ادامه داد در سال ۵۷ حدود ۷۷درصد زنان ایرانی سواد نوشتن نام خود را نداشتند اما اکنون این رقم به ۷ درصد رسیده و افزود با نگاه گذشته ببینیم در گذشته چه بودیم و اکنون کجا هستیم و به کجا می رسیم، به تحلیل صحیح می رسیم .

دکتر قدیری راه حل مشکل، روایی و رسانه مدیریت بومی و ملی بر فضای مجازی دانست و گفت: استفاده از جوان ایرانی برای نیازمندی مخاطب در فضای مجازی و فرصت سازی از این شرایط جدید شامل: مدیریت بومی  و ملی بر فضای  مجازی؛ خوانش درست اجتماعی از جامعه؛ اصلاح ادبیات برخی مسئولین و نهایتا رفع کاستی در حوزه معیشت و البته نیاز مبرم به جهاد تبیین است.

سپس کارکنان شرکت حاضر در جلسه سوالات خود را مطرح نمودند و توسط دکتر قدیری  به این سوالات پاسخ داده شد.