تلاشگران ذوب آهن اصفهان موفق شدند ، ریل UIC60 را که در خطوط پرسرعت راه آهن مورد استفاده است برای اولین بار در کشور تولید کنند .

به گزارش مرور نیوز، مهندس یوسف زاده مدیر مهندسی نورد این شرکت ضمن بیان خبر فوق گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در خاورمیانه ، پس از تولید ریل U33 و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی ، موفق به تولید ریل UIC60 بر اساس استانداردهای جهانی شد .

وی گفت : هم اکنون هزار تن ریل UIC60 در این شرکت تولید شده که کیفیت آن صددرصد منطبق با استاندارد 13674-2011 می باشد و  هم اکنون ذوب آهن از آمادگی لازم برای تولید انبوه این محصول برخوردار است .

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن ، تولید این محصول استراتژیک در حمل و نقل ریلی را در شرایط کنونی که با تحریم های ظالمانه مواجه هستیم ، بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود : خوشبختانه قادر به تامین تمام نیازهای راه آهن جمهوری اسلامی هستیم و لذا نیازی به واردات این محصول که در شرایط تحریم ، کار بسیار مشکلی است ، نخواهد بود .

مهندس یوسف زاده اظهار داشت : در تولید ریل UIC60 ، به طور کامل از توان داخلی بهره گرفته شده و با توان و تخصص  نیروی انسانی توانمند ذوب آهن موفق به تولید این محصول مهم شدیم .  در این راستا با توجه به تجربه بسیار با ارزش تولید U33  در دروه های قبل , فرایند شروع این پروفیل و ادامه تولید آن در کوتاهترین زمان ممکنه انجام پذیرفت و با اینکه دومین مرحله تست این پروفیل بوداز نظر شرایط فنی و ابعادی پروفیل به صددرصد الزامات استاندارد DIN EN 13674-2011  رسید .