معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت در قالب احکام برنامه توسعه، بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت و نمایندگان نیز اجازه تفکیک این سازمان را ندهند.

به گزارش مرورنیوز، عبدالرحمن تاج الدین ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس افزود: دولت خواست در قالب احکام برنامه توسعه نسبت به پرداخت بدهی ها به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند زیرا پرداخت این بدهی ها زمینه ارائه خدمات شایسته تر از سوی تامین اجتماعی را ایجاد می کند .

وی تاکید کرد: مدیران بیمه ای تامین اجتماعی در سراسر کشور رایزنی مناسب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند تا درمان که حق مسلم بیمه شدگان تامین اجتماعی است از این سازمان جدا نشود.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تجربه تلخ این نوع تفکیک ها و ادغام های غیر کارشناسی را در سالهای گذشته داشته ایم و از این رو نباید اجازه داد این تجربه بار دیگر تکرار شود.

تاج الدین تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید با دقت و حساسیت این موضوع را بررسی کند و با نگاه واقع بینانه در این زمینه تصمیم بگیرد زیرا بسیاری از کارگران و مردم جامعه با هدف درمان به این بیمه مراجعه کرده اند و نمی توانیم حق درمان با هزینه مناسب را از مردم بگیریم.

در ادامه این مراسم مدیرکل تامین اجتماعی فارس نیز گفت: ارائه خدمات الکترونیک و مبتنی بر وب در تامین اجتماعی این سازمان را به سمت ارائه بهتر خدمات سوق داده است بطوریکه ۷۶ هزار کارفرما و ۲۶۰ هزار نفر که از بیمه اختیاری بهره مند هستند بدون مراجعه حضوری اکنون امور پرداختی خود را در استان فارس انجام می دهند.
عبدالکریم نباتی افزود: رقم مستمری پرداختی ماهانه در استان فارس از سوی تامین اجتماعی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و هزینه درمان سالانه پرداخت شده در این استان را سالانه ۱۲ هزار میلیارد ریال است.