معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس فقر فرهنگی را ریشه تمامی مشکلات و ناامنی ها در حاشیه شهرهای استان فارس دانست.

به گزارش مرور نیوز، هادی پژوهش ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان فارس گفت: کسانی که مسئول تربیت فرهنگی هستند باید توجه داشته باشند که کار خود را به خوبی انجام نداده اند و فقر فرهنگی ریشه تمامی مشکلات و نا امنی ها در حاشیه‌ شهرهاست.

وی تاکید کرد: ما برای حل شدن مشکلات این مناطق باید کار فرهنگی انجام دهیم و اقدامات ابزاری راهگشای مشکلات این مناطق نیست و راه به جایی نخواهد برد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد: باید در حاشیه شهرها بر مساجد و پایگاه های بسیج تکیه داشته باشیم و در گسترش فرهنگی گام برداریم که شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تقدیم جامعه کرد.

پژوهش با اشاره به نقش مهم مردم در مشکلات فرهنگی گفت: مردم در حل مشکلات فرهنگی این مناطق نقش پر رنگی می توانند داشته باشند که ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و در این راستا در مردم حساسیت ایجاد کنیم در غیر این صورت تمامی اقدامات ابزاری بی اثر خواهد بود.

وی یاد آور شد: سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باید در این موضوع راه کار ارائه دهند و در حل مشکلات فرهنگی این مناطق نقش داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تاکید کرد: وضعیت حاشیه نشینی بسیار جدی است و ما این جلسه را برای یافتن راه حلی مناسب تشکیل داده ایم و امیدواریم با همدلی و همکاری همگانی موفق شویم.

فرماندار شیراز نیز در این جلسه گفت: یکی از نگرانی هایی که در سال جاری مقام معظم رهبری مطرح کردند توجه به بحث حاشیه نشینی بود و وضعیت شیراز در حاشیه نشینی خوب نیست و ما به اندازه یک کلان شهر جمعیت حاشیه نشین داریم.

حیدر عالیشوندی تاکید کرد: باید در موضوع حاشیه نشینی بین دستگاه های مختلف تقسیم وظایف شود تا بتوانیم ضمن انجام آسیب شناسی لازم راه کار مناسبی را ارائه دهیم.

وی گفت: خشکسالی های استان باعث مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها شده است و جمعیت حاشیه نشینی در استان را افزایش داده است.

فرماندار شیراز یادآور شد: ما در حاشیه شهر شیراز شاهد مشکلات فراوانی برای مردم هستیم و امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف بتوانیم از بار مشکلات کم کنیم.