مریم امیر جلالی گفت: در حال حاضر سریال های خوبی در دست ساخت قرار گرفته اند که امیدوارم این روند همچنان ادامه یابد. از جمله کسانی که من را حمایت کردند مرضیه برومند است که از او همیشه سپاسگزارم.

به گزارش مرور نیوز، مریم امیر جلالی بازیگر طنز سریال های تلویزیونی دهه 80 در برنامه خندوانه حضور یافت و در خصوص اینکه متعلق به کدام استان است، گفت: متاسفانه شایعاتی در خصوص اینکه بنده ملایری هستم وجود دارد اما بارها در فضای مجازی و برنامه های تلویزیونی مطرح کرده ام که خانواده من اصالتا در منطقه منیریه تهران به دنیا آمده و زندگی کرده اند. از جمله دیگر شایعاتی که درباره من گفته می شود ممنوع التصویر بودن من است. در حالی که چنین مسئله ای وجود ندارد. حتی برای اینکه این شایعات از بین بروند و به آن ها دامن زده نشود، سعی کردم در برنامه های تلویزیونی که به مناسبت های گوناگون از من دعوت به عمل می آمد شرکت کنم. 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سریال های خوبی در دست ساخت هستند و من نیز امیدوارم مانند گذشته آثار طنز و مورد پسند مردم همچنان ساخته شود.

مریم امیر جلالی در خصوص نحوه ورود به عرصه بازیگری، اظهار کرد: اواخر سال 1372 در طبقه پایین خانه ای که من ساکن آن بودم گروهی در حال فیلم برداری فیلم زیر گنبد کبود بودند. من نیز هر روز پس از بازگشت از محل کارم به تماشای فعالیت های آن ها می پرداختم. بازیگرانی همچون علی نصیریان، زیبا بروفه و همچنین برزو ارجمند در این فیلم ایفای نقش می کردند. هر روز برای گروه کیک و قهوه آماده و از آن ها پذیرایی می کردم. روزی علی نصیریان پیشنهاد همکاری در زمینه بازیگری به من دادند اما همکاری صورت نگرفت. تا این که نقش خواهر مینا جعفر زاده را به من محول کردند و پس از آن نیز در سریال خودرو تهران 11 به کارگردانی مرضیه برومند که مشوق اصلی ام بوده اند مشغول به کار شدم و پس از بازی در چند سریال کم کم در این مسیر قرار گرفتم.  

در پایان نیز رامبد جوان مجری برنامه خندوانه لوح تقدیر و جایزه این برنامه را به مریم امیرجلالی تقدیم نمود.