«تاریخ شفاهی ایران» در دو قسمت پیش‌رو همزمان با هفته بسیج، بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع هزاران نفر از بسیجیان اعزامی از استان تهران به جبهه‌های نبرد علیه دشمن بعثی در 21 بهمن 1365 را پخش می‌کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بسیجیان تاکید کردند: تاکنون که 8 سال از انقلاب می‌گذرد هر ماه شاهد یک توطئه هستیم و اگر قرار بود این انقلاب شکست بخورد تا به حال دَه‌ها بار شکست خورده بود. یک روز در داخل اخلال کردند، یک روز گروهک‌ها را سازماندهی کردند، یک روز ما را محاصره اقتصادی کردند، یک روز به ما حمله مستقیم نظامی کردند، یک روز مرزهای ما را شکستند و یک روز در محامع بین‌المللی نشستند و به جای اینکه به سخن حق این ملت گوش بدهند با بی‌تفاوتی و بی‌مسوولیتی از کنار این قضایا گذشتند.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه این آمریکا بود که دیوانه‌ای مانند صدام را به جنگ علیه این کشور تشویق کرد، بیان داشتند: دو کشور ایران و عراق سال‌های زیادی را دوستانه در کنار هم سپری کرده‌اند و حال صدام با به راه انداختن این جنگ نه تنها امنیت ما بلکه امنیت کل منطقه را بر هم زده است و ملت ما با دفاع از مرزهای خود نه تنها ضامن امنیت ایران بلکه ضامن امنیت در منطقه است و صدام اگر فرصت پیدا کند به کشورهای دیگر منطقه نیز دست‌اندازی می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگر بیاناتشان تاکید داشتند: ما شعار نه شرقی و نه غربی را در کشور خود پیاده کردیم که شعاری خطرناک محسوب می‌شد؛ یعنی ما مصالح کشورمان را بر اساس منافع هیچ ابرقدرتی بنا نمی‌گذاریم.

مشروح بیانات ایشان در قالب مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» دوشنبه و سه شنبه، اول و دوم آذر ساعت 19 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و روز بعد ساعت 12:30 پخش می‌شود.