سید عباس صالحی در پیامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از دست‌اندرکاران این رویدار تقدیر کرد.

به گزارش مرور نیوز  به نقل از ستاد خبری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ،  سید عباس صالحی ، وزیر ارشاد در پیامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران تاکید کرد: حضور هنرمندان گرانقدر موسیقی نواحی را در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران درکرمان ارج می‌نهم و از تلاش خالصانه دست‌اندرکاران این رویداد سپاسگزارم.

در متن پیام سید عباس به این جشنواره آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

موسیقی نواحی روایتگر تاریخ و جغرافیای فرهنگی، اجتماعی و انسانی ایران است. گنجینه‌ای از نوا‌ها و آوا‌هایی که تجلی اصالت و معرفت است و با باور‌های مردمان این سرزمین پیوندی وثیق دارد. روایت ها و قصه‌های فراوانی با این موسیقی از مسیر تاریخ گذر کرده و تا امروز راه پیموده است. موسیقی نواحی برخاسته از فرهنگ، اقلیم و هویت قومی مناطق مختلف ایران نسل به نسل حفظ شده و جلوه‌ای از تنوع فرهنگ های بومی و قومی در آیینه زلال آن هویداست. در روزگار ما موسیقی نواحی فرصتی است برای بیان فرهنگ و هنر بومی و نوجوانان و جوانانی که دل در گرو این موسیقی دارند و راه استادان و هنرمندان را ادامه می‌دهند.

جشنواره موسیقی نواحی جلوه‌هایی از این موسیقی را چون منشوری از نقش‌ها و رنگ‌ها به نمایش می‌گذارد، اما بیش از آن رویدادی برای بازخوانی و یادآوری اهمیت و ضرورت موسیقی نواحی در زمان حاضر و اندیشه و گفتگو درباره داشته‌ها، نیاز‌ها و فردای موسیقی نواحی است.

حضور هنرمندان گرانقدر موسیقی نواحی را در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران درکرمان ارج می‌نهم و از تلاش خالصانه دست‌اندرکاران این رویداد سپاسگزارم.

سیدعباس صالحی»