محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت آغاز سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی «خمسه» پیامی را منتشر کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت آغاز سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی «خمسه» پیامی را منتشر کرد. در متن این پیام آمده است:

«اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى‏ مَماتَ مُحمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»

«هنر دینی» تبیین‌کننده‌ معارف الهی و نشر دهنده ارزش‌های والای اسلامی است و هنرمند مسلمان در سلوکی عاشقانه و به مدد فهم و ذوق و خلاقیت خود، حقایق دینی را چونان آیینه‌ای زلال و حقگو بازمی‌تاباند و شیفتگان جمال و کمال را بهجت و رفعت و معرفت می‌بخشد.

از این منظر است که هنرمندان راستین همواره در برابر شکوه بی‌مانند واقعه‌ عاشورا، به ادب و اعجاب و تکریم ایستاده‌اند و تمامی فضایل و خوبی‌ها را در رفتار و گفتار حضرت سیدالشهدا (علیه‌السّلام) و یاران با وفای آن حضرت نظاره کرده و در آثار هنری خویش منعکس نموده‌اند.

«سوگواره‌ هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه» به حول و قوه‌ الهی و انفاس قدسی محبان اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، میعادگاه سالانه هنرمندان فرهیخته‌ای است که در پاسخ به ندای «هَلْ مِنْ ناصِرِ یَنْصُرُنی» حضرت سیدالشهدا(علیه‌السّلام)، توش و توان و ذوق و قریحه خود را به تصویرگری خلاقانه‌ی رشادت‌ها و مظلومیت‌های عاشوراییان در کربلا و استمرار آن نهضت بیدارگر در تاریخ معاصر معطوف ساخته و جای‌جایِ دارالعباده‌ تهران را با نمایش‌های میدانی و صحنه‌ای و نیز برپایی مجالس مبارک شبیه‌خوانی، به زیور «هنر دینی و ولایی» آراسته و اوج و تعالی و تبرک بخشیده‌اند.

امید است این مراسم آیینی و ارزشمند در استمرار و پویایی کیفی و کمّی خود، در سال‌های آینده شاهد حضور پررنگ تمامی گروه‌های نمایشی و در نتیجه، مأمن و مجال مغتنمی برای تجلی و انتقال تجربیات هنری و دینی هنرمندان ارزشی و متعهد گردد.

حضور و تلاش دست‌اندرکاران گرامی، اعضای گرانقدر هیأت داوران و یکایک هنرمندان عزیز را در «سومین سوگواره‌ی هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه» ارج می‌نهم و از درگاه خداوند متعال، سلامت و توفیق‌شان را خواستارم.

سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی «خمسه» به دبیری علی‌اصغر خسروی آبان و آذر در تهران برگزار می‌شود.