کانون فیلم خانه سینما فیلم اتوبوس به کارگردانی یدالله صمدی را نمایش خواهد داد.

به گزارش مرور نیوز، کانون فیلم خانه سینما در جدیدترین برنامه خود که به مناسبت سالروز تولد مرحوم یدالله صمدی و به دنبال مراسم یادمان او، در روز سه شنبه هفته جاری برگزار می شود، فیلم اتوبوس را نمایش خواهد داد.

طبق اعلام روابط عمومی خانه سینما، نسخه مورد نظر از فیلم "اتوبوس" به تازگی از روی نگاتیو نگه داری شده در فیلمخانه ملی ایران چاپ شده و کیفیت صدا و تصویر فیلم بسیار خوب است.

«اتوبوس» فیلمی به کارگردانی  یدالله صمدی  و نویسندگی داریوش فرهنگ (اصل این فیلمنامه در واقع متعلق به محمود دولت آبادی است) ساخته سال ۱۳۶۴ است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اهالی یک روستا به دو گروه بالادهی و پایین دهی (حیدری و نعمتی) تقسیم شده‌اند. سرکردة نعمتی‌ها نمکزار خود را به کدخدا، که به دشمنی و کینة بین دو گروه دامن می‌زند می فروشد و یک اتوبوس مستعمل می‌خرد تا با آن مسافرکشی کند. ورود اتوبوس به روستا کار گاریچی (مسافرکش) حیدری‌ها را کساد می‌کند و اختلاف‌ها بیش تر می‌شود. در این میان کدخدا سرکردة حیدری‌ها را ترغیب می‌کند تا آسیابش را به او ــ کدخدا ــ بفروشد و اتوبوسی بخرد. کش مکش بیش از پیش بالا می‌گیرد.

در این فیلم زنده‌یاد هادی اسلامی، حمید طاعتی، زنده‌یاد مرتضی احمدی، اصغر زمانی،یوسف صمدزاده،محمدقاسم پورستار، زنده‌یاد مهری مهرنیا، خسرو دستگیر به ایفای نقش می‌پردازند.

در جلسه‌ی که در تاریخ سه شنبه 28 آبان در خانه سینما ساعت 18 برگزار می‌شود، پس از نمایش فیلم «اتوبوس» عزیزالله حاجی مشهدی و امید نجوان در نشستی درباره فیلم صحبت خواهند کرد.

علاقمندان می توانند برای حضور، به نشانی خیابان بهارجنوبی، کوچه سمنان، پلاک 29 ،خانه سینما مراجعه کنند.