مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دوازدهمین جشنواره­ هنرهای تجسمی فجر در نمایشگاه بین ­المللی تهران جدید خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس دوازدهمین ‌ جشنواره هنرهای تجسمی فجر ، درباره مکان برگزاری این دوره از جشنواره اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره این امکان را فراهم می‌کند تا عرصه­‌های مختلف هنرهای تجسمی با گستردگی‌ خود در فرم و محتوا گردهم جمع ‌شوند. این گردهمایی که در سال­‌های اخیر به لحاظ ساختاری وسیع‌­تر شده است، نیازمند فضایی برای برپایی بود که ‌پاسخ­گوی تنوع، خلاقیت و رویکردهای جشنواره باشد.‌

وی ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار تلاش کردیم که فضای برپایی جشنواره را از آن مکان­‌های همیشگی خارج کنیم تا امکان معرفی ظرفیت‌های هنرهای تجسمی جلوه­ بیشتری پیدا کند؛ از این‌ رو با رایزنی­‌های متعدد، توانستیم این دوره ‌از جشنواره را به نمایشگاه بین‌­المللی تهران ببریم. 

جشنواره تجسمی فجر

مظفری با بیان اینکه این دوره از جشنواره از 23 تا 30 بهمن‌­ماه 1398 در نمایشگاه بین­‌المللی تهران به صورت متمرکز در تمامی بخش­‌ها برپا ‌می‌­شود، گفت: بخش مسابقه­ طوبای زرین، بخش چارسوی هنر با حضور تعدادی از گالری‌­ها و بخش کیوریتال در مجموعه نمایشگاه بین‌­المللی برپا می­‌شوند و هنرمندان تجسمی در کنار یکدیگر قرار می‌­گیرند.

هویت بصری دوازدهمین جشنواره­ هنرهای تجسمی فجر و پوستر فراخوان آن توسط کیانوش غریب‌پور طراحی شده است.

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری ابراهیم حقیقی 23 تا 30 بهمن ماه 1397 برگزار می­‌شود.‌