جواد شمقدری می گوید چون صدا و سیما بودجه ندارد تولید سریالی با موضوع تسخیر لانه جاسوسی بلاتکلیف مانده است!

جواد شمقدری کارگردان سینما وتلویزیون در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز درباره سریال«انقلاب دوم»که قصد دارد آن را با موضوع تسخیر لانه جاسوسی تولید کند، گفت:حدود هفت ماه است که منتظر هستم تا جوابی در مورد تولید آن بگیرم اما هنوز مشخص نیست چه اتفاقی در مورد آن خواهد افتاد.

وی افزود:آخرین حرفی که در سازمان صدا و سیما به من زده اند این است برای تولید این سریال بودجه ندارم و نمی دانم اصولا اولویتی برای تولید این سریال وجود دارد یا خیر.

کارگردان«طوفان شن»افزود:حدود سه سال است که برای این کار وقت گذاشته ام و مشخص نیست چه زمانی این سریال به مرحله تولید خواهد رسید.

رئیس سابق سازمان سینمایی در پاسخ به این که چقدر از داستان این سریال برگرفته از واقعیات تاریخی است و چقدر ماحصل مقتضیات دراماتیک بیان کرد: مهدی جوان نقش اول «انقلاب دوم» زاییده تخیل من است اما جزئیات شخصیتی که برای او طراحی کردم، برگرفته از واقعیت های موجود و مستندات تاریخی است که از عناصر تحقیقاتی الهام گرفتم. بنابراین بخشی از زندگی و ماجراهای مربوط قهرمان قصه و سرنوشت او ناظر به تحقیقاتی است که صورت گرفت. مثلا صحنه ازدواج مهدی دقیقا برگرفته از تصویری است که در یکی از کتاب های خاطرات یکی از دانشجویان پیرو خط امام خوانده بودم و برایم جالب به نظر رسیده و در حین مطالعه ام در نظر داشتم که آن را به نوعی در متن به کار بگیرم.

وی در پاسخ به این که آیا محدودیت های لوکیشن و فضاسازی در مرحله نگارش «انقلاب دوم» او را محدود کرده است یا نه، گفت: نه، من اصلا به اجرایی شدن کار در مرحله نگارش از این نظر که من را محدود کند، فکر نکردم اما چون خودم قرار هست کارگردانی این سریال را برعهده بگیرم، ملاحظاتی را در نظر گرفتم. بیشتر سعی کردم نیاز قصه را در نظر بگیرم و نگران اجرا و تولید آن نباشم. زیرا بعدها می توان برای اجرا برنامه ریزی و فکر کرد و امکان جا به جایی لوکیشن یا کارهایی از این نوع به هر حال وجود دارد.