فیلم بینوایان در جشن سزار ۲۰۲۰ بهترین فیلم سال فرانسه شد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از ورایتی، شب گذسته در مراسم اهدای جوایز سزار ۲۰۲۰ فیلم بینوایان عنوان بهترین فیلم سال فرانسه را از آن خود کرد.

آکادمی سزار فرانسه درام «بینوایان» به کارگردانی لاج لی را با اهدای عنوان بهترین فیلم از جوایز سزار در راس نشاند.

«بینوایان» موفق شد تا جایزه بهترین بازیگر مرد تازه‌وارد را برای بازی الکسی ماننتی دریافت کند. در عین حال این فیلم جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و نیز جایزه بهترین تدوین را هم از آن خود کرد.

نه پولانسکی و نه بازیگران و دست‌اندرکاران فیلم «یک افسر و یک جاسوس» که در ۱۲ بخش نامزد شده بودند، در مراسم شرکت نکردند، اما سزار جایزه بهترین کارگردانی را به پولانسکی اهدا کرد. پولانسکی علاوه بر آن جایزه سزار بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز همراه رابرت هریس دریافت کرد.

این در حالی بود که رومن پولانسکی از روز پیش اعلام کرده بود در این مراسم شرکت نمی‌کند. حدود ۱۰۰ نفر نیز در جلوی سالن اهدای مراسم جمع شده‌بودند تا اعتراض خود را به وی و انتخاب وی نشان دهند.

«بینوایان» در جشنواره کن موفق به کسب جایزه هیات داوران شده بود و در جایزه گویا نیز برنده شده و نامزدی اسکار و گلدن گلوب را کسب کرد. این فیلم الهام گرفته از تظاهرات سال ۲۰۰۵ فرانسه ساخته شده و درباره سه پلیس است که برای بازداشت معترضان با هم کورس گذاشته‌اند.

در این مراسم همچنین آنائیس دموستیه موفق به کسب جایزه سزار بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم «آلیس و شهردار» شد و جایزه بهترین بازیگر مرد به رشدی زیم، بازیگر درام جنایی «اوه، مرسی!» اهدا شد.

«بدنم را گم کردم» جرمی کلاپین نیز در بخش بهترین انیمیشن بلند و بهترین موسیقی فیلم به عنوان برنده انتخاب شد.

«انگل» ساخته بونگ جون‌هو از کره‌جنوبی نیز یک بار دیگر به عنوان بهترین فیلم خارجی انتخاب شد.

جایزه بهترین مستند نیز به «ام» ساخته یولانده زابرمن اهدا شد و «پاپیچا» ساخته مونیا مدور موفق به کسب جایزه بهترین فیلم اول شد. جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال نیز به «دوران زیبا» نوشته نیکلاس بدوس اهدا شد.