خداوندا در این روز بر من درهای فضل و کرمت را بگشا و بر من برکاتت را نازل فرما و بر موجبات رضا و خشنودیت موفقم بدار و در وسط بهشت‌هایت مرا مسکن بده، ای پذیرنده دعای پریشانان و درماندگان.

به گزارش مرور نیوز، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ادعیه روزانه این ماه شریف بسیار جای دقت و تفکر دارد. این دعاهای روزانه که در محافل مذهبی خوانده می‎شود توسط ابن‌عباس از حضرت پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل شده است و علمای بزرگ اسلام آنها را در کتاب خود ثبت و ضبط کرده‎اند و ما این ادعیه را از کتاب «‌اقبال الأعمال» سیدبن طاووس عالم بزرگ شیعه نقل می‌کنیم. این کتاب‌ مانند سایر کتاب‌هاى سید از اعتبار و ارزشی ویژه ‌بین علماى شیعه برخوردار است تا جایی که مرحوم شیخ عباس قمی در « مفاتیح الجنان » بسیار از ادعیه این کتاب استفاده کرده است.

اینک به‌‌مناسبت فرا رسیدن بیست‌ودومین روز ماه مبارک رمضان، دعای این روز به‌همراه توضیحی دربارۀ آن منتشر شده است:

    اَللّهمَّ افتَح لی فیه ابوابَ فَضلکَ وَ اَنزل عَلَیّ فیه بَرَکاتکَ وَ وَفّقنی فیه لموجبات مَرضاتک و اسکنّی فیه بحبوحات جَنّاتکَ یا مجیبَ دَعوَه المضطَرّینَ؛

    خداوندا در این روز بر من درهای فضل و کرمت را بگشا و بر من برکاتت را نازل فرما و بر موجبات رضا و خشنودیت موفقم بدار و در وسط بهشت‌هایت مرا مسکن بده، ای پذیرنده دعای پریشانان و درماندگان.

حجت‌الاسلام حسن شریعت‌زاده کارشناس مسائل دینی به بیان نکاتی دربارۀ دعای امروز ماه رمضان پرداخت و گفت: اگر فضل الهی نباشد و عنایت او به انسان شامل نگردد ما اهل خسارت هستیم. امروز رسول مکرم اسلام عرضه می‌دارد: خدایا! در آستانه شب قدر نهایی یعنی شب بیست و سوم فضل و برکات خودت را بر این بنده ناتوان و مضطر خود نازل بفرما .

آنچه که باعث رضای تو و توفیق الهی است، بر این بنده نازل بفرما. فرمود اگر کسی در مسیر توبه قرار بگیرد در مسیر رضای الهی قرار گرفته است چون توبه دو روی سکه دارد یک توبه از جانب من است که بنده هستم و روی دیگر توبه از جانب حق تعالی است.

خدایا آنچه من امروز از زبان پیامبرت از تو میخواهم آن است که می‌دانم اگر فضل تو نباشد من سراسر ضرر هستم، اگر برکات تو نباشد این عمر تباه شده است. ماه مبارک رمضان را تو ماه برکت و ازدیاد ثواب قرارداده‌ای. خدایا مرا در میان بهشتت در کنار رسول گرامی و اهل‌بیت گرامی او جای بده. خدایا خواهش درماندگان را تو فقط مجیب هستی یا ارحم الراحمین.