درب‌ صحن‌های حرم مطهر رضوی پس از مدت ها بسته بودن به دلیل شیوع ویروس کرونا صبح امروز گشایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، آئین شکرانه گشایش درب‌های صحن‌های حرم مطهر رضوی با حضور خدام این بارگاه منور و جمعی از مدافعان سلامت شب گذشته با پخش پیام آیت الله مکارم شیرازی در صحن انقلاب حرم مطهر برگزار شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی  مرجع عالیقدر تقلید در این پیام ویدئویی ضمن تقدیر از تولیت آستان قدس رضوی به سبب برگزاری این مراسم باشکوه، از تلاش‌های انجام شده جهت فراهم آوردن شرایط بازگشایی دوباره درب‌های حرم مطهر تقدیر و اظهار کرد: از مسائلی که هرگز نباید فراموش شود، این است که مردم باید با رعایت همه احتیاط‌های لازم بهداشتی به زیارت مشرف شوند و حداقل‌های لازم را رعایت کنند تا دیگران هم بتوانند از فضای حرم رضوی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه خداوند را به سبب فراهم آمدن شرایط برگزاری این مراسم باشکوه شکرگزاریم، تصریح کرد: از راه دور در این مراسم معنوی شرکت دارم و ان شاءالله این مراسم باشکوه با خیر و خوبی برگزار شود و همه قدردان این خدمات هستیم، در اینجا دعا می‌کنیم که خدایا ما را به نعمت ولایت زنده بدار و به نعمت ولایت بمیران و به نعمت ولایت روز قیامت محشور بگردان.

در ادامه این مراسم مداح اهل بیت (ع) حاج میثم مطیعی به مدیحه سرایی و بیان مناقب امام علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت و سپس به شکرانه خدمت در بارگاه منور رضوی آئین خطبه خوانی با نوای محمد موحد برگزار شد.

سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی ، نقاره نوازی در بشارت بازگشایی درب‌های حرم مطهر، اجرای آئین تعویض پرچم گنبد منور و همچنین تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت و تعدادی از کادر درمان درگیر با ویروس کرونا، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.