مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: زائران از بوسیدن و لمس سطوح متبرکه و دیوارها جدا خودداری کنند.

به گزارش مرور نیوز، امین بهنام مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه پس از بازگشایی حرم مطهر رضوی تشرف حضوری به حرم مطهر رضوی مستلزم رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی بوده و رعایت این اقدامات در حرم‌ها، عین ادب به اهل‌بیت (ع) است، تصریح کرد: از زائران گرامی درخواست داریم در زمان تردد، زیارت، اقامه نماز و … فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از تجمع در اطراف صحن‌ها و رواق‌ها خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه زائران و مجاوران در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از تشرف به حرم رضوی خودداری کرده و پیش از آن برای اطمینان بیشتر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند، ابراز کرد: استفاده از ماسک و دستکش در هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی الزامی است و زائران از بوسیدن و لمس سطوح متبرکه و دیوارها جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه زائران عزیز می‌بایست در هنگام انجام فریضه نماز از جانماز و چادر شخصی استفاده کرده و از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند، خاطر نشان کرد: از نکات دیگری که در ایام زیارت به آن توصیه می‌شود این است که از تخلیه ترشحات بینی و دهان در محیط صحن‌ها اجتناب شده و همچنین از لمس چشم و صورت با دست خودداری شود.

وی اضافه کرد: همانطور که در این روزها بسیار به آن توصیه شده است، نباید ضدعفونی کردن و شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و یا با محلول‌های ضدعفونی کننده را در هنگام زیارت بارگاه منور رضوی فراموش کنیم.

بهنام تصریح کرد: با همکاری مدیریت انتظامات و معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی توصیه‌های یاد شده نیز از طریق پوستر، تراکت، تلویزیون‌های پهن پیکر و غیره در سطح اماکن متبرکه به نحو مقتضی به زائرین اطلاع‌رسانی شده است.