مراس تشییع پیکر محمد علی کشاورز با حضور وزیر ارشاد در بهشت زهرا(س) آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز ،مراسم تشییع محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دقایقی پیش با حضور مسئولان و جمعی از دوستداران این هنرمند در بهشت زهرا آغاز شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی،حجت الاسلام دعایی،امین تارخ و منوچهر شاهسواری فریبا کوثری، اشکان درویشی، خسرو احمدی،اسماعیل شنگله، آناهیتا نعمتی در این مراسم حضور دارند.

تشییع پیکر محمدعلی کشاورز

تشییع پیکر محمدعلی کشاورز

کامران ملکی که اجرای مراسم را بر عهده دارد،گفت: امروز برای وداع با هنرمندی آمدیم که هیچ وقت گلایه ای نداشت و با آغوش باز از همه استقبال می کرد.

او فراجناحی عمل نمی کرد و سه نسل از حضور ایشان بهره بردند و نسل های دیگر هم با او زندگی خواهند کرد.

خال مدیر عامل بهشت زهرا (س )بیان کرد: کشاورز هنرش سینما نبود اخلاق و تواضع و مردم‌داری بود و این است که در این شرایط و با وجود کرونا شما اینجا هستید.

شنگله بیان کرد: قبل از هرچیز این ضایعه را تسلیت می گویم. آشنایی این مرحوم با من از ۶۴ سال پیش آغاز شد و این دوستی ادامه داشت و مانند آبراهه ای تبدیل به رود شد و‌ ما را با هم برد.

وی ادامه داد:اولین کار تئاتری که با هم داشتیم در سال ۳۶ و ۳۷ بود در آن زمان مسابقه نمایش نویسی برگزار شد که «سربازان جاویدان» و «بلبل سرگشته» همزمان برنده جایزه شدند. اولین همکاری من و کشاورز،بازی در «سربازان جاویدان» بود.

شنگله گفت:در آن سال ها در اداره دراماتیک همه کارمند بودیم چون امکاناتی برای اجراهای تئاتر نداشتیم و کتاب آنچنانی هم نبود تنها شانسی که آوردیم متوجه شدیم که هنرهای زیبا هفته ای یک برنامه در تلویزیون دارد و بنا شد در آن کار کنیم و اولین اجراهای تلویزیونی را آغاز کردیم.