حجت‌الاسلام احمد سلامی جزئیات ویژه برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در آستان شاهچراغ(ع) را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهرحضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ با اشاره به برنامه‌های این آستان در دهه کرامت اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های امسال آستان در دهۀ کرامت به دلیل شیوه ویروس منحوس کرونا در رده‌های مختلف سنی اما بدون حضور زائران و غالباً به صورت پخش زنده تلویزیونی و مجازی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم افزود: روز دوشنبه ۲ تیر از ساعت ۲۱، ویژه‌برنامه شب ولادت حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام حدائق و مداحی کاظم محمدی برگزار شد. همچنین در سالروز این ولادت نیز از ۷ نفر از دختران حافظ کل قرآن و دختران موفق اسلامی، تجلیل شد. روز پنجشنبه ۵ تیر از ساعت ۲۳، دعای کمیل با مداحی مهدی سلحشور به صورت پخش زنده از شبکه قرآن ، قرائت خواهد شد.

حجت‌الاسلام سلامی اضافه کرد: شنبه ۷ تیر در شب بزرگداشت سیدالسادات الاعاظم، از ساعت ۱۹ تا ۲۰، آیین خطبه‌خوانی به همراه مراسم نقاره‌زنی، تعویض پرچم گنبد و گلباران حرم مطهر این امامزاده به همت خادمان آستان برگزار می‌شود و از ساعت ۲۱، حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی دربارۀ فضائل و مناقب حضرت شاهچراغ علیه‌السلام سخنرانی خواهد کرد. یکشنبه ۸ تیر نیز مراسم اهداء جوایز به ۱۰ نفر از برگزیدگان مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه دخان و تقدیر از کارشناسان واحد مشاوره آستان مقدس برگزار می‌شود.

وی ر از برگزاری مسابقه اینترنتی «امین ولایت» با موضوع زندگینامه و فضائل حضرت احمدبن موسی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در آزمون آنلاین آن می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع‌رسانی آستان به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat  مراجعه کنند. پنجشنبه ۱۲ تیر از ساعت ۲۱، همزمان با شب میلاد با سعادت امام رضا (علیه‌السلام)، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان سخنرانی و مهدی سلحشور مداحی می‌کند.

حجت‌الاسلام سلامی از برگزاری دوره مجازی آموزش قرآن کریم با عنوان «از کرامت تا غدیر» خبر داد و گفت: ثبت‌نام اینترنتی این دوره از ابتدای دهه کرامت آغاز خواهد شد. همچنین دوره تربیت مربی پاسخگویی به شبهات جوانان با همکاری آستان قدس رضوی و کارگاه آموزشی مسجد محوری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در طول دهه کرامت برگزار خواهد شد.

وی افزود: پخش مستند آفتاب شیراز تولید روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس از شبکه‌های ملّی و استانی، گلباران قبور شهدا توسط خدام حرم مطهر، مسابقه اینترنتی ایده‌های فرهنگی در ایام شیوع کرونا، برگزاری برنامه کودکانه در صحن مطهر شامل نقاشی، هنرهای دستی و مسابقه، برپایی نمایشگاه امین ولایت، مشاوره رایگان گفتمان دینی به مدت ۱۰ روز، فراخوان مسابقه عکس همسایه آفتاب، تولید کلیپ، نماهنگ، پشت‌نویسی وسایل نقلیه با القاب حضرت و فضاسازی محیطی و توزیع هزار پوستر با موضوع دهه کرامت و سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت امسال در سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) به شمار می‌رود.