«تئاتر سعدی، تابستان سی و دو» با موضوع وقایعی که روز کودتای 28 مرداد در تئاتر سعدی رخ داد، در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی نمایش، «تئاتر سعدی، تابستان سی و دو» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسین کیانی به زودی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «گروه تئاتری تصمیم دارند روز 28 مرداد سال 1332 (روز کودتا) نمایش‌شان را در مورد زندگی سعدی برای اولین شب در تئاتر سعدی روی صحنه ببرند...»  


تئاتر سعدی یکی از مکان‌هایی است که طبق تاریخ  در روز 28 مرداد 1332 به آتش کشیده شد. در این نمایش همچنین برای اولین بار شخصیت شعبان جعفری روی صحنه دیده خواهد شد. آن گونه که در تاریخ آمده است سرگرد قربانعلی فخرایی مسئول سانسور و شعبان جعفری مسئول آتش زدن تیاتر سعدی در روز کودتا بودند.  


بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا خاطره اسدی در نقش مهرزاده ایرانی، علیرضا آرا در نقش فردوس کیهان‌خدیو، شهرام حقیقت‌دوست در نقش حسن آقا، امیررضا دلاوری در نقش‌های سرگرد قربانعلی فخرایی و شعبان جعفری، مجید رحمتی در نقش‌های تقی تُمبَکی و احمد عشقی، علی سلیمانی در نقش سراب‌علی بهرام‌افشار و رویا میرعلمی در نقش لورین هستند.


حمید حسینی، سهیل ملکی، اشکان دلاوری و پدرام محمدی نیز علاوه بر حضور در گروه کارگردانی و صحنه، نقش‌های فرعی «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» را بر عهده دارند.


دیگر عوامل «تئاتر سعدی، تابستان سی و دو» الهام شعبانی (طراح لباس)، ماریا حاجیها (طراح گریم)، محمد گودرزیانی (برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان)، مهلا پاکدامن (منشی صحنه)، سارا حدادی (روابط عمومی)  و نرگس کیانی (مشاور رسانه‌ای) هستند.