شاهین رهنما با اشاره به شعرهایی که برای کودکان و نوجوانان سروده از انتشار مجموعه شعر نوجوانانه «شب گفت تاریکم» خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «شب گفت تاریکم» مجموعه شعر نوجوانانه‌ای در قالب نیمایی با موضوعات اجتماعی، عاشقانه و آیینی است. این اثر در انتشارات شکوفه امیرکبیر راهی بازار شده است.

چندی پیش هم مجموعه شعر بزرگسالی با عنوان «سیب‌ها روی شاخه غمگینند» از سروده‌های رهنما از سوی نشر فرهنگ ایلیا وارد بازار شد. این کتاب که نخستین مجموعه شعر این شاعر ویژه این گروه سنی است سروده‌های او تا سال ۸۰ را شامل می‌شود. این مجموعه مضمون‌های مختلف اجتماعی، عاشقانه و آیینی  را در قالب‌های رایج شعر شامل مثنوی، غزل، دوبیتی، رباعی، نیمایی و سپید دربر می‌گیرد.

مردی که ابرو ندارد (غزل‌ها)، سهم عاشقی (نیمایی‌ها)، پنجره شکسته (رباعی‌ها و دوبیتی‌ها)، سیب‌ها روی شاخه غمگینند (مثنوی و غزل مثنوی‌ها) و نمی‌توانم با تو حرف بزنم (سپیدها) فصل‌های مختلف این مجموعه هستند.

این شاعر که هم‌اکنون نیز شعرهایی را ویژه کودکان و نوجوانان آماده چاپ دارد گفت: مجموعه شعری را که تمام اشعار آن در قالب نیمایی سروده شده و مضامین عمدتا عاشقانه و اجتماعی را شامل می‌شود ویژه نوجوانان آماده کرده‌ام. همین‌طور کتاب شعری را ویژه کودکان سروده‌ام که ۱۵ شعر در قالب چهارپاره دارد.