کتاب عکس «میشل ستبون» عکاس فرانسوی از رخدادهای دوران انقلاب اسلامی ایران با عنوان «روزهای انقلاب» توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی پنجمین همایش ۱۰ روز با عکاسان، سیدعباس میرهاشمی - مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس - گفت: کتاب عکس‌های میشل ستبون از دوران انقلاب اسلامی ایران با عنوان «روزهای انقلاب» با حضور این عکاس در افتتاحیه پنجمین همایش ۱۰ روز با عکاسان، جمعه ۱۹ آذرماه در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

او ادامه داد: در این کتاب حدود ۲۷۰ عکس سیاه و سفید و رنگی براساس سیر وقایع و پیروزی انقلاب اسلامی در ۳۳۶ صفحه منتشر شده است. میشل ستبون از عکاسان مطرح بین‌المللی است که در بسیاری از وقایع دوران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ حضور داشت و به این دلیل مجموعه عکس قابل اعتنایی دارد. راهپیمایی، تظاهرات مردم و پیامدهای آن، حضور امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو و بازگشت امام به کشور، دیدارهای امام و ... در این کتاب گردآوری شده است.

مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گفت: چند سال پیش که در جریان یک رویداد فرهنگی ستبون به ایران آمده بود، توافق کردیم که عکس‌های او از انقلاب اسلامی در کتابی منتشر شود. با توجه به گذشت نزدیک به ۴۰ سال از تاریخ عکس‌ها، برای اسکن و ویرایش عکس‌ها و همچنین جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها تلاش زیادی صورت گرفت و در نهایت این کتاب منتشر شد.

دبیر پنجمین همایش ۱۰ روز با عکاسان افزود: این کتاب در افتتاحیه پنجمین همایش ۱۰ روز با عکاسان با حضور میشل ستبون رونمایی می‌شود و ستبون در یکی از روزهای همایش نشست تخصصی با عکاسان خواهد داشت. همچنین ۳۳ عکس از عکس‌های ستبون در ۱۰ روز با عکاسان به‌نمایش گذاشته می‌شود.