معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش اهالی رسانه در مقابله با شیوع ویروس کرونا را مهم ارزیابی کرد و گفت: خبرنگاران پا به پای پزشکان در این عرصه پیش قدم بودند.

به گزارش مرور نیوز، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست بنیاد شهید به مناسبت روز خبرنگار گفت: امروزه جامعه خبرنگاری ما بسیار گسترده شده و از زمان و امکانات بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. یکی از رسالت های رسانه اطلاع رسانی و آگاه رسانی است اما ما در ایران با شرایط بسیار متفاوتی در این زمینه روبرو هستیم چرا که همواره مورد هجمه های رسانه‌ای دشمنان خارجی قرار می گیریم.

وی افزود: امروزه در ۵ کشور دنیا اتاق خبر فارسی برای در هم شکستن فرهنگ ایرانی وجود دارد و خبرنگاران ما در داخل کشور سربازان گمنامی هستند که در حال مقابله با این جنگ نرم در حال تلاش هستند.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روح الله رجایی و شهید صارمی نیز از جمله همین سربازان عرصه خبر هستند. اکثر مسئولین کشوری در دوره زمان خدمت خود در عرصه رسانه نقش داشتند.

خدادی با اشاره به نقش رسانه در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: باید به نقش رسانه ها در برابر ویروس کرونا توجه کنیم چرا که تمامی کسب و کارها در اثر این ویروس تعطیل شد اما خبرنگاران پا به پای پزشکان به تلاش خود ادامه دادند تا ظرفیت آنها افزایش یافت. به طور کلی جریان رسانه توانست در جامعه یک اتحاد و همدلی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امروز نیز در آستانه ماه محرم هستیم و جریان رسانه در حال مقابله با هر دو گونه دوگانه سازی برای برگزاری مراسم های عزاداری است. رسانه در موضوع کرونا آزمون بزرگی را پس داد و خوشبختانه در این زمینه سربلند است.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در انتقال و نشر فرهنگ شهدا غفلت اساسی داریم. این در حالی است که منافع جمهوری اسلامی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

خدادی ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: از تمامی کسانی که در کسوت اطلاع رسانی در حال تلاش هستند تشکر می کنم چرا که جریان رسانه یک جریان گمنام است که در پست تحریریه، رادیو و تلویزیون در حال فعالیت است و خبرنگاران سربازان گمنام این عرصه هستند.