ویژه برنامه های تلویزیون به مناسبت عید سعید غدیر خم که از شبکه های مختلف سیما پخش می شود اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه‌های سیما از قربان تا غدیر برنامه‌های ویژه و جشنواره‌های سینمایی را به راه انداخته‌اند که در میان این برنامه‌ها می‌توان به "فرمول یک" با بهانه معرفی چهره‌های مردمی، "عید همدلی"، "چراغانی" و "شب فیروزه‌ای" اشاره کرد که پا به عیدانه‌های تلویزیون گذاشته‌اند.

در ادامه جزئیات این برنامه‌‌ها را ببینید:

عیدانه "فرمول یک" با چهره‌های مردمی

برنامه «فرمول یک» از 12 مردادماه وارد عیدانه شده و  تا عید سعید غدیر هر شب میزبان مردمی‌ترین مردمان ایران زمین است. این برنامه هر شب ساعت 23:15 پخش می‌شود، هر بار از 2 یا 3 چهره مردمی دعوت می‌شود تا قصه قهرمانی‌اش را برای بینندگان روایت کند. پخش تعدادی از ویدیوهایی که بینندگان علاقه‌مند به خوانندگی با موضوع «ایران و همدلی» ضبط کرده‌اند، از دیگر بخش‌های برنامه فرمول یک در این شب‌ها است. برخی از خوانندگان تازه‌کار هم با حضور در برنامه فرمول یک، آهنگ‌های همدلی را در استودیوی فرمول یک اجرا می‌کنند.

اکثر مهمان‌های برنامه فرمول یک از 11 نفری‌اند که اسفند 1397، به‌عنوان چهره‌های برگزیده به مرحله نهایی انتخاب چهره سال شبکه یک راه پیدا کردند؛ این 11 نفر از بین 40 گزینه مرحله نیمه‌نهایی این برنامه و با رأی هیئت انتخاب و آرای مردمی توانستند بیشترین رأی را کسب کنند و به مرحله پایانی برسند. برنامه «فرمول یک» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست و سیدعلی ضیا تهیه‌کنندگی و اجرای آن را برعهده دارد.

شبکه دو و "عید همدلی" با پویش اطعام و نذری غدیری

«عید همدلی» محصول گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است که به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر تولید شده و  هرشب حوالی ساعت 23:30 از این شبکه به روی آنتن می‌رود. اجرای این برنامه را باربد بابایی بر عهده دارد و  با هدف حمایت از پویش میلیونی اطعام عید غدیر پخش می‌شود. در روز عید غدیر قرار است در دو قسمت عصرانه و شبانه روی آنتن برود.

"چراغانی" ویژه شبکه سه

شبکه سه سیما برنامه "چراغانی" به مناسبت عید غدیر ویژه برنامه "غدیر" را از امشب روی آنتن خواهد برد. از جمله مهمانان این ویژه برنامه که از امشب حوالی ساعت 21 پخش می‌شود، رضا صادقی، علیرضا خمسه، نجم‌الدین شریعتی، حجت‌الاسلام سعیدی، حسن سلطانی، مجید اخشابی، حسین رفیعی و بهروز رضوی خواهند بود.

این برنامه که با اجرای سید جواد هاشمی خواهد بود به گفت‌وگو درباره خطبه متقین حضرت علی (ع) متناسب با مهمان هر قسمت از برنامه می‌پردازد.

برنامه چراغانی در اعیاد مذهبی با حضور کارشناسان مذهبی ، بازیگران ، خوانندگان و ورزشکاران اقدام به برگزاری جشن می‌کند. لوکیشن این برنامه در خانه موزه مدرس به سبک و سیاق خانه‌های قدیمی طراحی شده است.

عیدی غدیری برخط شو به برندگان شبکه پنج

مسابقه تلویزیونی و زنده "بر خط شو" از عید قربان تا عید سعید غدیرخم به برندگان پویش"غدیری ام" هر شب به قید قرعه دو قطعه طلای منقش به نام مبارک امیرالمومنین(ع) هدیه می‌دهد. محسن سال‌افزون تهیه‌کننده این برنامه اعلام کرده است به مناسبت عید سعید غدیر خم و ترویج فرهنگ غنی غدیر، "مسابقه زنده برخط شو" با همکاری ستاد غدیر استان تهران، هر شب در بخشی از برنامه به صورت اختصاصی، سؤال‌های متفاوتی را با موضوع واقعه غدیر مطرح می‌کند و مخاطبان تا پایان برنامه فرصت دارند تا جواب صحیح را به برنامه ارسال کنند.

 "برخط شو" هر شب به قید قرعه به دو نفر از برندگان سؤال برنامه که در ابتدای مسابقه مطرح می‌شود، دو قطعه طلای منقش به نام مبارک امیرالمومنین(ع)  تقدیم می‌کند. این اقدام خوشبختانه با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه شده و این هدیه ویژه عید غدیر به مخاطبان بی‌شمار برنامه است که داوطلب شرکت در مسابقه "برخط شو" اند.

شب فیروزه‌ای در عید غدیر  ویژه می‌شود

"شب فیروزه‌ای" به شهرهای مختلف می‌رود و برنامه‌های ویژه‌ای را در ایام عید قربان روی آنتن برده است. برای روز عید غدیر و این ایام برنامه‌های ویژه‌ای را در شهر کاشان تدارک دیده‌اند که تا روز جمعه این هفته هر شب از ساعت 22 با اجرای ابوالفضل آقاخانی از شبکه‌ پنج سیما، برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت.

این برنامه از عید سعید قربان تا عید غدیر مهمان مردم خونگرم کاشان شده است. "شب فیروزه‌ای" دارای بخش‌های مختلفی همچون دعوت از هنرمندان و خوانندگان، گزارش از مکان‌های دیدنی و گردشگری، معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، میان برنامه، وله و .... است. این برنامه در واقع زیست‌بوم فرهنگی، تاریخی و تفریحی کشور را به تصویر می‌کشد و به‌طور همزمان نگاهی هم به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این استان‌ها دارد.

برنامه ترکیبی "شب فیروزه‌ای" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با همکاری سیمای استان‌ها به تهیه‌کنندگی غلامرضا حیدری پخش می‌شود.

برنامه‌ها و سخنرانی‌های ویژه در عید غدیرِ تلویزیون

شبکه های سیما به مناسبت عید سعید غدیر، پخش ویژه برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارند. شورای معارف سیما اعلام کرد: به مناسبت دهه ولایت شبکه‌های سیما برنامه های مختلفی را در راستای همدلی  کمک مؤمنانه با شعار "لبیک یا رسول‌الله-لبیک یا علی"برای مخاطبان خود تدارک دیده‌اند. بر این اساس تمامی شبکه‌های سیما در روز عید غدیر ساعت 19:30 زیارت امین‌الله را برای توسل به آن حضرت و در شب عیدغدیر شبکه قرآن و معارف سیما ساعت 21 استغاثه و توسل به امیرالمومنین (ع) را پخش می‌کنند.

همچنین در این ایام شبکه قرآن و معارف سیما، ویژه برنامه دهه ولایت از حرم مطهر رضوی را هر شب ساعت 23 و ارتباط با حرم عبدالعظیم حسنی(ع) را هر روز از ساعت 12 به‌صورت زنده پخش می‌کند. ارتباط زنده با حرم حضرت معصومه(س) هر شب ساعت 19 تا اذان مغرب و پخش سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مجتبی تهرانی به همراه مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در این ایام است. همچنین در شب عید غدیر ارتباط زنده از مسجد مقدس جمکران ساعت 21 و در روز عید غدیر برنامه شمیم ولایت تقدیم مخاطبان می‌شود.

شبکه یک سیما، برنامه حدیث غدیر با حضور حجت‌الاسلام پناهیان در میدان امام حسین(ع) و همچنین برنامه آفتاب شرقی به همراه پخش مولودی‌خوانی از بقاع و اماکن مقدسه را روی آنتن می‌برد.

شبکه دو سیما، ویژه برنامه "عید همدلی" را هر شب ساعت 22 بصورت زنده به همراه پخش تواشیح و مداحی در آیتم های متعدد در دستور کار دارد.

شبکه سه سیما، ویژه برنامه دهه ولایت (عید قربان تا غدیر) با عنوان «چراغانی» ساعت 23:30 و برنامه سمت خدا را هر روز با حضور کارشناس مطرح معارفی همراه با ارتباط زنده از اماکن مقدسه در کنداکتور دارد. لحظه‌ها را دریاب، نوای افلاک و موکب ثارالله از دیگر برنامه‌های شبکه سه در این ایام به شمار می‌رود.

شبکه چهار، برنامه‌های فصل لبخند، مهر خوبان و حدیث غدیر و شبکه جام‌جم برنامه‌های جمع ایرانی ساعت 22:30 و خانه مهر ساعت 20:30 را روی آنتن می‌برند.

همچنین شبکه پنج سیما، برنامه‌های "تا نیایش"، "عطرعاشقی" و ارتباط زنده از حرم عبدالعظیم (ع) را پخش می‌کند.