وزیر ارشاد گفت: حوزه رسانه توانست با سرعت بیشتری در مسیر فضای مجازی فعال شود؛ بخش های مختلف کشور را در زمینه اخبار کرونا فعال کردیم در حالیکه دشمنان تلاش داشتند فضای رسانه‌ای کشور را در جریان کرونا به خارج از کشور منتقل کنند.

به گزارش مرور نیوز، سید عباس صالحی وزیر ارشاد در برنامه نگاه یک گفت:حوزه فرهنگ در جریان کرونا بیش از سایر حوزه‌ها آسیب دیده است چرا که بخش قابل توجهی از فروش سینماها در بهار و تابستان از دست رفت و گروه های تئاتر، گالری ها و بسیاری از بخش‌های حوزه فرهنگ به دلیل هویت جمع گرایانه آسیب دیدند.

وی ادامه داد:در بخش هنرمندان با پرداختِ بخش حق بیمه هنرمندان تلاش کردیم به این جمع کمک کنیم و حدود ۳۵ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده است.

وزیر ارشاد ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر تاکنون ۶۰۲ میلیارد تومان درخواست کمک در قالب تسهیلات از طریق سامانه کارا داشته اند که حدود ۱۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و  با پیگیری ما ۱۲۰ میلیارد تومان به اعضای صندوق اعتباری هنر تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه موافقت ۲۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات ارزان قیمت (۴درصد) را برای اهالی فرهنگ و هنر گرفته ایم که به زودی تخصیص می‌یابد،گفت:این رقم ها جبران کننده آسیب ها نیست.

وزیر ارشاد گفت: باید اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر را با استفاده از فضای مجازی توسعه دهیم؛ فضای کرونا باعث شد اکران‌ها، کنسرت‌ها و تئاترهای آنلاین برگزار شود و  آموزشگاه‌های هنری نیز به سمت آموزش از مسیر فضای مجازی حرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: مردم کم کم با این فضا آشنا می‌شوند که می‌توان از فضای هنری به صورت آنلاین بهره‌مند شد و این موضوع باعث می‌شود اقتصاد این حوزه شکل بگیرد.

وزیر ارشاد ادامه داد: حوزه رسانه توانست با سرعت بیشتری در مسیر فضای مجازی فعال شود؛ بخش های مختلف کشور را در زمینه اخبار کرونا فعال کردیم در حالیکه دشمنان تلاش داشتند فضای رسانه‌ای کشور را در جریان کرونا به خارج از کشور منتقل کنند و البته تلاش کردیم مرجعیت رسانه‌ای کرونا در داخل بماند و در این امر کاملا موفق بودیم.

صالحی گفت:در جریان کرونا به یک اجماع رسانه‌ای رسیدیم که تجربه بزرگی برای آینده فراهم کرد.