ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ظهر امروز توسط معاون صدا سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی تشریح شد.

به گزارش مرور نیوز، نشست خبری معرفی و تشریح برنامه‌های رادیویی معاونت صدا به مناسبت ایام محرم روز شنبه اول شهریورماه با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صدا و سیما و اصحاب رسانه در ساختمان رادیو برگزار شد.

شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی گفت: ماه محرم امسال تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته دارد و طبیعی است محور شبکه‌های ۱۶ گانه ملی در رادیو با این حال و فضا تغییراتی داشته و دارد. ما تلاش می کنیم که حس و حال مردم را در رادیو منعکس و به درستی روایت کنیم.

وی عنوان کرد:برای چهارمین سال رادیو محرم کار خود را آغاز کرد و تا پایان محرم میزبان عزاداران خواهیم بود.

شاه آبادی گفت: روز جهانی مسجد را پشت سر گذاشته ایم و بیش از ۱۰ برنامه در شبکه‌های مختلف به مسجد پرداخته شده است. نمایندگان ۱۰ نهاد در نشست‌هایی مباحثی را مطرح کردند و دو موضوع کاهش سن نمازگزاران در مساجد و افزایش جمعیت نمازگزاران در دستور کارمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز روز پزشک است و دراین مدت مثل همیشه پزشکان ما خوش درخشیدند. در رادیو هم امروز از صبح تا عصر در رادیو سلامت ویژه برنامه‌هایی به مناسبت این روز در نظر گرفته شده است.

شاه آبادی افزود: در برنامه حسینیه شور شیدایی، اخبار کوتاه هیئت‌ها در دو نوبت و بسته‌های سوگواره از جمله برنامه‌های رادیو محرم است. از نیمه دوم محرم از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه هر روز عزاداری‌های نواحی پخش می‌شود. ما تلاش می‌کنیم در رادیو محرم، مرجعی برای اطلاع رسانی درست باشیم.

معاون صدا عنوان کرد: رادیو با ۲۳۹ عنوان برنامه در بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ قسمت مهمان مخاطبان خواهد بود. ۱۱ نمایش رادیویی هم تدارک دیده ایم.

شاه آبادی اظهار کرد: رادیو محرم با شعار «حسینیه ای به وسعت دلها» به بازخوانی پیام ها، درس ها و عبرت های عاشورایی، مهندسی الگوی صحیح عزاداری با رویکرد شور، شعور، حماسه و معرفت، ترویج مقتل خوانی و روضه خوانی مستند از منابع متقن و معتبر شیعی، تقویت و ترویج اشعار، مداحی ها، مراثی و روضه خوانی های فاخر و متقن می پردازد و ترویج سبک ها و الگوهای مداحی و مراثی معیار بر اساس رهنمودهای بزرگان به ویژه رهبر معظم انقلاب، تعمیق مودت، محبت و معرفت به حضرت سید الشهدا علیه السلام و گسترش جامعه مخاطبان رادیو را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون صدا بیان کرد: شبکه های رادیویی در منظومه ای هماهنگ، راهبردهای سه گانه محتوایی را با تمامی ظرفیت های شنیداری همچون نمایش، پخش سخنرانی های موجز و مؤثر، گفتگوهای معارفی، پخش مرثیه سرایی های مستند و مقتل خوانی برای شنوندگان تدارک دیده است.

وی افزود:محرم تاریخ یک تحول عمیق، یک انقلاب تاریخ ساز و تاریخ شروع اصلاحات در نظام اجتماعی منحرف شده و تعلیمات فراموش شده اسلام است. پرداختن به این نهضت تاریخ ساز بی شک یکی از برنامه های مهم رسانه ملی است.

شاه آبادی توضیح داد: در شبکه‌های مختلف، ۳۷ برنامه در ۲۴۳ قسمت با ساختار گفتار محور مانند باغ ارغوان از رادیو ایران، حقیقت جاودان از رادیو معارف، ماه به روایت آه از رادیو گفتگو پخش خواهد شد که در این بین سخنرانی ها، مجالس وعظ خطبای معروف و به نام هم برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۵۰ برنامه با ساختار مجله رادیویی در ۳۵۰ قسمت مانند قرآن کربلا از رادیو قرآن، باران عطش از رادیو ورزش و هیأت از رادیو تهران و ۱۷ عنوان برنامه با ساختار مستند مانند مقتل‌ خوانی از رادیو نمایش  روی آنتن رادیو خواهد رفت.

شاه آبادی گفت:۱۴ عنوان برنامه نیز در ساختارهای نوین مانند داستانک و پیام کربلا از رادیو پیام و سخنرانی ها، مجالس وعظ و خطابه از خطبای معروف از دیگر برنامه هاست؛ برنامه زنده شور شیدایی نیز هر روز ساعت ۱۷ به پخش قطعات پرطرفدار و درخواستی مخاطبان اختصاص یافته است.