مس,ول سازمان اردویی، راهیان‌نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: گسترش و توسعه زیرساخت‌های یادمان‌های شهدای این استان در دست اقدام است.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ حسنعلی چراغی با اشاره به میزبانی آذربایجان‌غربی از کاروان‌های راهیان‌نور توضیح داد: این استان از ابتدای امسال میزبان 217 هزار و 727 نفر زائر از استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، قم، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی، گلستان، مازندران و مرکزی بوده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، تابستان امسال 22 هزار و 484 نفر از اقشار مختلف مردم و 31 هزار و 545 نفر دانش‌آموز استان، در مناطق عملیاتی آذربایجان‌غربی حضور یافتند. در جریان این بازدیدها 53 شب، نمایش رزمی برای زائران راهیان‌نور در استان اجرا شده است که از این برنامه‌ها 135 هزار و 516 نفر استفاده کرده‌اند.

چراغی از اعزام زائران راهیان‌نور در عید نوروز 96 به مناطق جنگی خبر داد و بیان کرد: سال گذشته سهمیه اعزام از استان هفت هزار نفر بود اما به سبب استقبال فراوان از این برنامه‌ها، 12 هزار نفر در مناطق عملیاتی حضور یافته و همه ساله شاهد افزایش تعداد زائران هستیم. با توجه به رونق و گسترش این حرکت، مسئولان استانی کمر همت برای افزایش ظرفیت زائرسراها بسته و در این باره هم‌اکنون ظرفیت پذیرش آذربایجان‌غربی یک هزار و 500 نفر است.

وی در پایان گفت:  گسترش و توسعه زیرساخت‌های یادمان‌های شهدای استان در دست اقدام است و در این زمینه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، هفت یادمان در استان توسعه خواهد یافت.