یک طراح و مدیر هنری معتقد است در مقایسه با جهان، هنر ایران به موضوع دفاع مقدس کمتر پرداخته و حتی در زمینه آرشیو و نگهداری آثار کارهای ناقصی انجام شده است.

به گزارش مرور نیوز، مسعود نجابتی مدیر هنری و طراح گرافیک و دبیر ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت در پاسخ به اینکه آیا در حوزه دفاع مقدس ، آثار هنری حق مطلب را ادا کرده و کافی هستند، گفت: متاسفانه در مورد دفاع مقدس هنوز حق مطلب ادا نشده و تصور ما این است که در قیاس با اتفاقات بزرگ جهان، کار زیادی در این زمینه صورت نگرفته است و نیاز است که به موضوع شهدا و یادآوری ایثار و رشادت‌های آنها پرداخته شود.

این عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و انجمن خوشنویسان ایران در پاسخ به این سوال که آیا در مورد حفظ، نگهداری، نمایش و انتشار آثار هنری دفاع مقدسی کار مناسبی صورت گرفته است اظهار داشت: چون خودم به دنبال فرآوری کارهای هنری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس هستم، می‌دانم که آرشیوهای موجود، کامل نیستند و حتی برخی آثار به دلایل مختلف، عکاسی هم نشده یا هنوز توسط ارگان یا سازمانی اکران نشده اند و آنچه که در دسترس ما است، اندک است و به همین دلیل است که باید با به کارگیری راهکارهای جدید، برای نسل جوان که این آثار هنری را ندیده است، به نمایش گذاشته شوند. 

مدیر مسئول کانون هنر شیعی با اشاره کوتاهی به فعالیت این کانون در زمینه بازنشر آثار هنری دفاع مقدس و مقاومت، افزود: ما در کانون هنر شیعی، آثار هنری را با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت هایی که دارند، فرآوری می‌کنیم که معمولا با گذاردن افکت صوتی یا تصویری روی آثار هنری که به آن موشن گرافیک می گویند این کار انجام می شود. 

این هنرمند خوشنویس و طراح گرافیک، بیان کرد: معتقدم یاد شهدا و یادآوری آن فضاها و رشادت ها هنوز می تواند کارکرد داشته باشد و همچنان مورد نیاز است، چه بسا بسیاری از خصلت‌های آن زمان از جمله مرام و جوانمردی‌ها و رعایت مسائل اخلاقی، مواردی است که جامعه امروز نیز به آنها نیاز دارد.

مسعود نجابتی گفت: از طرفی معتقدم نسل جوان فعالیت‌های خوبی را در این حوزه انجام می‌دهد اگرچه  ما هم به دلیل اتفاقات مختلفی که در اطراف مان رخ می دهد نا خواسته تا حدی از این مسائل و همراهی با جوانان دور شده ایم.