سیدجواد هاشمی برای ساخت سری دوم فیلم سینمایی تورنادو اعلام آمادگی کرد و گفت: در درجه اول، نگاه و سلیقه بچه‌ها برایم مهم است اما از ایده برپایی سالانه جشنواره فیلم کودک استقبال می‌کنم.

به گزارش مرور نیوز، سیدجواد هاشمی با دومین قسمت از فیلم سینمایی تورنادو برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام آمادگی کرده است. او درباره تداوم فعالیتش در سینمای کودک گفت: همیشه به دنبال این هستم کارهایی را بسازم که بچه‌ها آن را دوست دارند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند و حس می‌کنم تا به اینجا، مجموعه فیلم‌های «پیشونی سفید» و فیلم «تورنادو» مورد استقبال قرار گرفته است.

نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان «تورنادو ۲» ادامه داد: در درجه اول، نگاه و سلیقه بچه‌ها برایم مهم است اما از ایده برپایی سالانه جشنواره فیلم کودک استقبال می‌کنم؛ چرا که برای فعالان سینمای کودک، ایجاد انگیزه می‌کند و امیدوارم که راهکاری هم برای تبلیغ همه فیلم‌های جشنواره برای اکران آینده اندیشیده شود و جدا از انتخاب داوران، از اکران فیلم‌هایی که از نگاه کودکان و خانواده‌ها نیز رأی مثبت گرفته‌اند، حمایت کنند.

در خلاصه داستان «تورنادو۲» آمده است: امید در مسطح فضایی تیانا (جزیره‌ای ناشناخته در فضا) جامانده است و به‌خاطر علاقه‌اش به دختر پادشاه تیانا (شیمبا) قصد برگشت ندارد اما دستگاه تصویری سفینه تورنادو اخطار می‌دهد که بچه‌ها برای نجات او و شیمبا به مسطح فضایی برگشته‌اند. از آن سو، بچه‌ها با نقشه‌ای حساب شده، «تورنادو» را که خانم خوش‌خیال در حال افتتاح آن به عنوان رستوران تورنادوست، برای نجات امید به پرواز درآورده و رفته‌اند. پرونده توسط بازرس پیگیری و پروفسور (سازنده تورنادو) برای بازگشت بچه‌ها و امید و شیمبا تلاش می‌کند تا سرانجام بچه‌ها به زمین بازمی‌گردند.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی، الناز حبیبی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، نگار نافذ، محمدمهدی ایرانی، عباس جمشیدی‌فر، امیر رونقی، وحید نفر، فرزانه زهره‌وند، هادی نجفی‌امامی و محسن رستمی اشاره کرد.

برخی عوامل سازنده فیلم سینمایی تورنادو ۲ عبارتند از: طراح لباس: سوسن نوروزی، طراح صحنه: علی شایانفر، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، طراح حرکات موزون: سیدکمال رضوی، تدوین: سید جواد هاشمی-مهران گنبدلو، مدیر صدابرداری: احمد اردلان، طراح جلوه‌های ویژه بصری: محمدرضا نجفی‌امامی، آهنگساز: بهنام صبوحی، مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی.

نخستین قسمت «تورنادو» سال گذشته در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان مواجه شد.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به دبیری «علیرضا تابش» برگزار خواهد شد.