پس از حماسه اربعین زائران عراقی با پای پیاده به سمت حرم امیرالمؤمنین (ع) راه افتادند.

به گزارش مرور نیوز، پس از پایان اربعین حسینی و حضور میلیونی عاشقان در کربلا، همزمان با روزهای پایانی ماه صفر عاشقان اهل بیت (ع) به سوی نجف اشرف مشرف می‌شوند و هر ساله در این ایام، حرم امیرالمؤمنین (ع) مملو از جمعیت می‌شود و زائرانی از شهرهای دور و نزدیک با پای پیاده خود را به حرم علوی می‌رسانند.

بیست و هشتم صفر همزمان با رحلت پیامبر اعظم (ص)، به عنوان روز زیارتی امام علی (ع) است و امسال با وجود شیوع کرونا و نپذیرفتن زائر خارجی از سوی عراق، عاشقان اهل بیت (ع)، از هر نقطه از این کشور حرکت کرده و در مسیرهای مختلف به سوی حرم امام علی (ع) در حرکت هستند.

حرم علوی نیز در آستانه سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) با نصب پارچه‌های مشکی مزین به نام و القاب حضرت محمد (ص) سیاهپوش شده است. همچنین استاندار نجف در اطلاعیه‌ای از آمادگی این شهر برای پذیرایی از عاشقان امیرالمؤمنین (ع) همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و ایام رحلت رسول الله (ص) خبر داده است.

بر همین اساس، در ورودی‌های شهر نجف نیز نیروهای امنیتی مستقر شده‌اند. همچنین در مسیر زائران موکب‌های پذیرایی و اسکان راه اندازی شده است؛ به طوری که برخی از این موکب‌ها از همان ایام اربعین به زور خدمت‌رسانی می‌کردند و همچنان نیز در حال ارائه خدمات به زائران حرم علوی هستند.