محمد حنیف از پایان نگارش دو کتاب پژوهشی‌اش با نام‌های «بومی‌سازی رئالیسم جادویی در ایران» و «نوشتن در سایه جنگ» خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، این نویسنده که سال گذشته از پایان نگارش «سیری درادبیات داستانی سیاسی ایران‌ و جهان» خبر داده بود، در فعالیت‌ جدید پژوهشی خود کتاب «بومی‌سازی رئالیسم جادویی در ایران» را نوشته و می‌خواهد آن را در انتشارات علمی فرهنگی منتشر کند.

حنیف درباره این کتاب خود گفت: این کتاب در زمره کتاب‌های ترجمه‌ای تالیفی است که بخش ترجمه آن را دکتر محسن حنیف از استادان دانشگاهی خوارزمی بر عهده داشته و بخش تالیف آن را من بر اساس منابع ادبیات فارسی و با اتکا به جنبه‌های جادویی موجود در این متون تالیف کرده‌ام.

کتاب «نوشتن در سایه جنگ» از دیگر آثار پژوهشی این محقق ادبی است که قرار است در انتشارات شهرستان ادب راهی بازار شود. به گفته حنیف، این کتاب پژوهشی به ارتباط ادبیات داستانی و جنگ و تاثیر و تاثر جنگ بر ادبیات داستانی می‌پردازد.

پیش‌تر این نویسنده از نگارش کتاب «سیری در ادبیات داستان سیاسی ایران و جهان» در قالب اثری با هفت فصل خبر داده و گفته بود: ادبیات داستانی انقلاب اسلامی با گذشت بیش‌ از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته جایگاه بایسته خود را بیابد و پژوهش درخوری برای تببین آن انجام نگرفته است.