«جورج آر. آر. مارتین» نویسنده رمان‌های «ترانه یخ و آتش» که به خاطر سریال اقتباسی آن با نام «بازی تاج و تخت» شهرت دارد، ‌درباره پایان تلخ این مجموعه کتاب صحبت کرد.

به گزارش مرور نیوز، «هافینگتون پست» نوشت: «جورج آر. آر. مارتین» مشهور به «GRRM» قول داده بیشتر وقتش را در سال ۲۰۱۷ به تکمیل ششمین رمان هفت‌گانه «بازی تاج و تخت» اختصاص دهد، اما انتظار نداشته باشید در آخرین فصل این رمان‌ها با پایانی تر و تمیز و شاد روبه‌رو شوید.
«مارتین» که در حال نگارش «ترانه یخ و آتش: بادهای زمستانی» است، ‌ در مصاحبه جدید خود از چگونه پایان گرفتن این داستان‌های حماسی ـ تخیلی در «رویای بهار»، ‌ هفتمین قسمت این مجموعه، حرف زد.

این نویسنده سرشناس که اخیرا در جلسه پرسش و پاسخ انتشارت «پنگوئن» در گوادالاخارای مکزیک حضور پیدا کرده، در این‌باره گفت: نمی‌خواهم به شما بگویم کتابم را چطور تمام می‌کنم، اما فکر می‌کنم حال و هوای کلی داستان به همان اندازه که شاد است، تلخ و شیرین است. در کتابی که الان دارم می‌نویسم چندین فصل تاریک و غم‌انگیز وجود دارد. ۲۰ سال است دارم به شما می‌گویم زمستان در راه است. و زمستان زمانی است که همه چیز می‌میرد و یخ و سرما و تاریکی دنیا را پر می‌کند.

او ادامه داد: بنابراین این یک کتاب شاد با حس‌های خوب و اثری که مردم انتظارش را می‌کشند، نخواهد بود. کار بعضی از شخصیت‌ها به جاهای تاریکی می‌کشد. در هر داستانی با ساختار کلاسیک، اتفاقات پیش از بهتر شدن، بدتر می‌شود. و در «بادهای زمستانی» اتفاقات بدتری برای خیلی از افراد می‌افتد.

از حرف‌های این نویسنده برمی‌آمد که بخش آخر این هفت‌گانه بسیار طولانی باشد. او توضیح داد که هنوز نقطه پایانی داستان را نمی‌بیند اما کار کتاب با سرعت خوبی جلو می‌رود.

«مارتین» همچنین به مجموعه رمان‌ «ارباب حلقه‌ها» شاهکار تخیلی «جی. آر. آر. تالکین» اشاره کرد و گفت: هر بار آن را می‌خوانم، بیشتر تحسینش می‌کنم.

در پایان این جلسه از «مارتین» سوال شد شخصیت‌های زن داستان‌هایش را که به خاطر عمقشان مجبوبیت دارند، چطور خلق کرده و او در پاسخ گفت: من از این تصور ابتدایی شروع می‌کنم که زنان هم مثل مردها، ویژگی‌های پایه‌ انسانی را دارند. ما به دنبال یک چیز هستیم. به دنبال عشق‌ایم. ما احترام می‌خواهیم. ما دوست داریم در جهان موفق باشیم.

«جورج. آر. آر. مارتین» سال ۱۹۹۶ قرارداد نگارش سه‌ جلد رمان‌ «بازی تاج و تخت» را امضا کرد، اما حالا ۲۰ سال از آن زمان گذشته و این نویسنده همچنان درگیر نگارش هفت‌جلدی پرفروشش است. مجموعه رمان «مارتین» بخش قابل توجهی از شهرت خود را به اقتباس تلویزیونی‌اش مدیون است. «دیوید بنیوف» و «دی. بی. وایس» کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این سریال روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

این مجموعه در سال ۲۰۱۵ برای چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست دانلود غیرقانونی سریال‌های تلویزیونی در جهان قرار گرفت و تنها فصل پنجم آن بیش از ۱۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

«بازی تاج و تخت» که سال گذشته در ۲۴ بخش نامزد کسب جوایز امی (اسکار تلویزیونی) بود، توانست رکورد ۱۲ جایزه «امی» را برای یک مجموعه تلویزیونی از آن خود کند و امسال نیز در ۲۳ بخش نامزد کسب جایزه از این جوایز تلویزیونی است.

جذابیت این مجموعه تلویزیونی آمریکایی‌ تا حدی بوده که علاوه بر جوایز تلویزیونی که نصیب سازندگانش کرده، سیلی از گردشگران را برای دیدن لوکیشن‌های فیلمبرداری‌ این پروژه در ایرلند شمالی ترغیب کرده است. فصل پنجم این اثر با متوسط هشت میلیون و ۱۱۰ هزار نفر مخاطب، رکورد بیشترین مخاطب این سریال را در آمریکا شکست. فصل ششم این مجموعه در ماه ژوئن به پایان رسیده و پخش فصل هفتم آن از سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. فصل هشتم و نهایی نیز سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.